resize af png billeder med alphablending o~
Fra : Kim Schulz

Dato : 20-07-04 10:53

hejsa,
jeg sidder med en lille resize funktion som skal kunne resize png billeder. Den
benytter gdlib funktionerne i php til dette.
Desværre er jeg stødt på et problem når jeg har png billeder hvor dele af det er
transparent eller hvis det bruger alpha blending.
I disse tilfælde får mit billede en sort baggrund i stedet for den gennemsigtige
den skulle have.
Nogen der kender nogle tricks til hvordan man løser dette? Jeg har læst igennem
alle bruger kommentarerne i alle image* funktionerne på php.net og har
ikke umiddelbart fundet noget der.

som det er nu laver den (i korte træk):

$a=imageFromPNG(...) //indlæs oprindelige billede
$b=imageCreateTrueColor(....) /opret nye og resizede billedcanvas
$b=imageCopyResampled($a....)
imagePNG($b...)
imageDestory($b);

MVH
Kim Schulz

Fra : Bent Stigsen

Dato : 20-07-04 12:03

Kim Schulz wrote:
[snip]
> Nogen der kender nogle tricks til hvordan man løser dette? Jeg har læst igennem
> alle bruger kommentarerne i alle image* funktionerne på php.net og har
> ikke umiddelbart fundet noget der.

Du får brug for den her:
http://dk.php.net/manual/en/function.imagecolortransparent.php