Insæt i DB
Fra : AHR

Dato : 19-07-04 23:35

Hej NG

Jeg ønsker at indsætte en fast tekst i en DB hver gang jeg trykker på min
submit knap. Mit problem er at det ikke kun er når jeg trykker på submit
knappen at teksten bliver indsat men også når jeg reloader siden. Kan i
fortælle hvorfor og evt. rette koden?

På forhånd tak

Mvh
AHR

<form action="http://www.xx.dk/index.php" method=post>
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "mrx", "mitpw");
mysql_select_db("db");
$insertSQL = "insert into Billede (nr, navn) values (3, 'mrx')";
mysql_query($insertSQL);
?>
</form>

Fra : AHR

Dato : 19-07-04 23:48

> [...]
> submit knap. Mit problem er at det ikke kun er når jeg trykker på submit
> knappen at teksten bliver indsat men også når jeg reloader siden. Kan i

Ved selvfølgelig godt at det skyldes koden kører hver gang siden reloades og
det er derfor, men hvordan løser jeg det? Det er så længe siden at jeg har
rodet med web så jeg er helt tabt

Håber i kan hjælpe

AHR

Fra : Dan Molberg

Dato : 19-07-04 23:55

http://dk.php.net/manual/en/language.control-structures.php#control-structures.if
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : AHR

Dato : 20-07-04 11:32

http://dk.php.net/manual/en/language.control-structures.php#control-structur
es.if

Er enig i at der kan benyttes en kontrol struktur så som en if-sætning.
Nedenstående ses lidt pseudo kode til hvordan jeg ville løse det:

****/ Pseudo kode /****

If tryk på submit knap
insert into DB bla bla
Else
do nothing

********************

Mit problem er bare hvordan jeg afgør om der er trykket på knappen. Hvordan
løses det nemmest?

Tak igen

Mvh
AHR

Fra : Anders Hertz

Dato : 21-07-04 12:09

On Tue, 20 Jul 2004 00:35:12 +0200, "AHR" <ahr@xx.xx> wrote:
Hej

Quick and Dirty Solution.

Split din php og html kode af i to dele.

Html indeholder kun formen.

<form action="insert.php" method=post>
</form>

og PHP db delen

[...]