DOTHost og PHP connection til MYSQL
Fra : Flemming Steffensen

Dato : 15-07-04 10:14

Hej,
Jeg har MySQL og PHP hos Dothost. Jeg har oprettet en tabel i MySQL og
forsøger nu at connecte fra PHP. Det gør jeg på følgende måde:

<?PHP
mysql_connect('localhost','minbruger','mitpass') or die("Error:
".mysql_error());
?>

Det giver følgende fejl:
Warning: Access denied for user: 'stev_dk@localhost' (Using password: YES)
in /home/sites/site245/web/test.php on line 11

Jeg har ved oprettelsen kun fået oplyst brugernavn og password til MySQL
(udskiftet i koden ovenfor) - ikke noget navn på host eller server. Jeg har
også prøvet med navnet på den server jeg logger ind på med phpMyAdmin
(dot4.dothost.dk i stedet for localhost), men den giver samme fejl
meddelelse.

Når jeg logger ind på phpMyAdmin står der: MySQL 3.23.56-Max-log kører på
localhost som minbruger@localhost

Jeg har skrevet flere gange til support på Dothost, men ikke fået svar.

Selv om problemet er udbyder-relateret, kunne det måske være at nogle her
kunne kaste lidt lys på hvad der er galt?

vh og på forhånd tak
Flemming