udskifte værdier i array...
Fra : [x]

Dato : 13-07-04 23:20

Hey ng.

Jeg sidder og roder lidt med arrays og foreach. Jeg har interesse i at i
løbet af løkken at udskifte værdier i arrayet med nye. Jeg har kigget på
str_replace(), strtr(), eregi_replace() og preg_replace(), men kan ikke
rigtigt få det til at fungere. Det er muligt at jeg bruger de gale
funktioner eller de rette funktioner galt. Nogen der kan give mig et tip
til hvad jeg kan kigge på, så jeg måske kan komme vidre ?

På forhånd tak.
--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 13-07-04 23:24

On Wed, 14 Jul 2004 00:19:35 +0200, [x] wrote:

> [...]
> funktioner eller de rette funktioner galt. Nogen der kan give mig et tip
> til hvad jeg kan kigge på, så jeg måske kan komme vidre ?

Jep - du bruger de forkerte funktioner forkert :)

<?php
$array = array(
0 => 'en værdi',
1 => 'en anden værdi',
'a' => 'en værdi med en streng som nøgle'
);
print_r($array);
$array[1] = 'en grim ged';
$array['a'] = 'prutter lugter som regel skidt';
$array[] = 'en ny og skinnende værdi';
print_r($array);
?>

--
Mvh.
/Thomas

Fra : [x]

Dato : 13-07-04 23:50

Thomas Lindgaard wrote:

> On Wed, 14 Jul 2004 00:19:35 +0200, [x] wrote:

> Jep - du bruger de forkerte funktioner forkert :)

Ja, det var jo det jeg havde på fornemmelsen..... :|

/me takker. Nu virker det.

--
mvh. [x] - www.ionline.dk