PHP5.0.0 Final released
Fra : Tom Sommer

Dato : 13-07-04 22:45

Så er PHP5.0.0 released, go get it: http://www.php.net/

--
Tom Sommer
http://dreamcoder.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-07-04 23:29

Tom Sommer wrote:

> Så er PHP5.0.0 released, go get it: http://www.php.net/

Tror jeg venter til i morn :D Min php5 rc kan vidst godt klare de så
længe - og det er kun små bugfixes der er lavet.

Vil stadig råde folk til at vente en måned eller 2 før de bruger den i
produktion.

mvh
Johan

Fra : Tom Sommer

Dato : 13-07-04 23:34

Johan Holst Nielsen wrote:

> Vil stadig råde folk til at vente en måned eller 2 før de bruger den i
> produktion.

Og selvfølgelig være opmærksom på at PHP5 ikke er 100% kompatibel med PHP4.

// Tom

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-07-04 23:41

Tom Sommer wrote:

> Og selvfølgelig være opmærksom på at PHP5 ikke er 100% kompatibel med PHP4.

Yep - ved det... Det var mere for at gøre opmærksom på at folk ikke skal
begynde at compile php5 på deres produktionsservere i aften (selvom jeg
tror få kunne finde på det)...

Vi ka jo endnu engang opfriske links..

Forskelle mellem PHP5 og PHP4.x
http://www.zend.com/manual/migration5.incompatible.php

Generelt er
http://www.zend.com/php5/migration.php
og
http://www.zend.com/php5/whats-new.php
gode informationssider omkring nyheder, nye funktioner osv. hvis jeg
gerne vil have basic på plads...

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-07-04 21:56

On Wed, 14 Jul 2004 00:41:10 +0200, Johan Holst Nielsen
<phpgeek@gmail.com> wrote:

>Det var mere for at gøre opmærksom på at folk ikke skal
>begynde at compile php5 på deres produktionsservere i aften (selvom jeg
>tror få kunne finde på det)...

http://bugs.php.net/bug.php?id=29132 er også værd at være opmærksom
på. Buggen er allerede rettet i CVS, så det er nok værd at vente en
lille uge på PHP5.0.1.

(PHP-baseret HTTP-authentication giver problemer, idet
$_SERVER["PHP_AUTH_USER"] ikke er sat)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jf. (og ikke jvf.)