Imap og attachments
Fra : Peter

Dato : 13-07-04 14:39

Hej!

Jeg er i gang med at skrive en webmail... Men attachments volder en del
problemer.. Jeg kan ikke rigtig finde ud af at få dem decodet rigtigt og har
efterhånden prøvet en del forskellige fremgangsmåder.... Der skulle vel ikke
være nogen der kender til et eksempel som de ved fungere... Jeg har googlet
en del og set en del forskellige forslag til hvordan den skal klares, men
ingen af dem har indtil videre fungeret optimalt.

/Peter.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-07-04 15:40

On Tue, 13 Jul 2004 15:39:27 +0200, Peter <peter@invalid.invalif>
wrote:

> [...]
>en del og set en del forskellige forslag til hvordan den skal klares, men
>ingen af dem har indtil videre fungeret optimalt.

Jeg gik over fra at bikse noget sammen selv, til at bruge PEARs
Mail_Mime-pakke:
http://pear.php.net/package/Mail_Mime

mimeDecode.php er det, du har brug for. Den klarer også fin dekodning
af mime-encoded subjects og deslige.

<?php
include 'Mail/mimeDecode.php';
$params = array();
$params['include_bodies'] = TRUE;
$params['decode_bodies'] = TRUE;
$params['decode_headers'] = TRUE;

// $data er en string med hele mailen, inkl. headers
$decoder = new Mail_mimeDecode($data);
$structure = $decoder->decode($params);

// tjek strukturen:
var_dump($structure);

?>

Bemærk, at attachments kan eksistere i flere niveauer (en attachment
kan rumme yderligere attachments).

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jf. (og ikke jvf.)

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 17:10

On 13/07/04 16:40, in article cd0s95$b3o$1@katie.ellegaard.dk, "Peter
Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote:
> Jeg gik over fra at bikse noget sammen selv, til at bruge PEARs
> Mail_Mime-pakke:
> http://pear.php.net/package/Mail_Mime

Det ser jo umiddelbart fornuftigt ud.... Det vil jeg lige prøve at kigge
på.. Tak.

/Peter.