Switch og kald af sider fra denne
Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 12-07-04 16:57

Hej!

Jeg har en ganske fin switch, som virker upåklagelig når jeg blot henter én
side fra denne.

Nu har jeg et script som jeg forsøger at kalde når jeg står på én af siderne
i min switch og så går det galt.

Mine sider bliver kaldt således: www.domæne.dk/?id=nyheder ... Når jeg så
f.eks. står på siden med nyheder og vil se en nyheden er url'en blot
www.domæne.dk/display.php?id=1.

Det trælse er så bare at siden ikke bliver kaldt i min switch, men i stedet
en hel selvstændig.

Hvordan går jeg sådan at nyheden bliver vist i switch?

Jeg har forsøgt med nogle gætterier og
www.domæne.dk/?id=nyheder&display.php?id=1 er helt hen i vejret...

Jimmy

Fra : Julius Madsen

Dato : 12-07-04 17:17

Jimmy E. Frederiksen wrote:
> [...]
> en hel selvstændig.
>
> Hvordan går jeg sådan at nyheden bliver vist i switch?

hvis jeg forstår dit spørgsmål ret, så kan du lave en switch inde i en
switch...f.eks.:

switch($side){
case "nyheder":
switch($action){
default:
// Vis nyhedsoversigt
break;

case "show":
$id=$_GET["id"];
// Vis nyhed
break;
}
break;
}

kan godt være jeg er helt hen i været, men har lidt svært ved at forstå
dit spørgsmål

mvh. Julius

Fra : Anders Lund

Dato : 12-07-04 17:24

Jimmy E. Frederiksen wrote:

> Mine sider bliver kaldt således: www.domæne.dk/?id=nyheder ... Når jeg så
> f.eks. står på siden med nyheder og vil se en nyheden er url'en blot
> www.domæne.dk/display.php?id=1.

Jeg ville nok lave det sådan at den som viser siderne kom til at hedde
"page" - altså www.domæne.dk/?page=nyheder for så at have "id"
reserveret til siderne.

Så får du en URL som ser sådan ud, som også giver lidt mening:

www.domæne.dk/?page=nyheder&id=23

Så kan man læse at det er nyheder og det er id 23 der er tale om.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jimmy E. Frederiksen

Dato : 12-07-04 19:15

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> www.domæne.dk/?page=nyheder&id=23
>
> Så kan man læse at det er nyheder og det er id 23 der er tale om.

Det lyder som det rigtige at gøre! Det ser ud til at virke, men mon det er
den nemmeste måde jeg har gjort det på?

index.php indeholder min switch, og fra den kalder jeg main/index.php som
henter data ud fra MySQL.

Linket til den videre fulde nyhed fra main/index.php filen ser således ud:
www.domæne.dk/?page=nyheder&id=1

Den kalder dataene igennem en display.php som laver det egentlige udtræk.
Nyheder er baseret på en case i switchen som henter display.php og derfra
hentes id'et så.

Øh måske det er lidt forvirrende, men sådan som jeg ser det slap jeg for at
lave en ekstra switch i min switch.

Jimmy

Fra : Anders Lund

Dato : 12-07-04 20:57

Jimmy E. Frederiksen wrote:

> Det lyder som det rigtige at gøre! Det ser ud til at virke, men mon det er
> den nemmeste måde jeg har gjort det på?

Selvfølgelig er det den rigtige måde!

> [...]
> hentes id'et så.
>
> Øh måske det er lidt forvirrende, men sådan som jeg ser det slap jeg for at

En ekstra switch?

Du har en switch i index.php som afgør hvilken side (page) som skal
vises. Det er det eneste den switch laver - altså at holde øje med page=X.

Det eneste display.php så skal holde øje med er id=X. Så henter du bare
den nyhed som har id X.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jimmy E. Frederiksen