PECL dll'er til Win32 / ImageMagick 6.0.3
Fra : Joe

Dato : 12-07-04 12:59

Hey

Jeg prøver at installere ImageMagick på min server, men min apache
server 'steener' når jeg forsøger at restarte den med følgende linie
tilføjet til min php.ini fil:

extension=php_imagick.dll

Jeg har installert ImageMagick på serveren som jeg har downloaded fra
http://www.imagemagick.org/ og php api'en har jeg hentet på
http://kromann.info/pecl.php efter at blive henvist dertil fra
http://pecl.php.net.

I følge 'kromann' skal der installeret endnu en dll for at PECL
extenstions fungere, og den har jeg så også downloaded og smidt i php's
dll bibliotek, men resultatet er det samme.

Jeg kører php 4.3.7 , apache 1.3.31 og win2000

Er der nogen der har erfaringer på området og/eller kender en løsning på
problemet?

Joe

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 12-07-04 13:10

Joe wrote:
> Jeg prøver at installere ImageMagick på min server, men min apache
> server 'steener' når jeg forsøger at restarte den med følgende linie
> tilføjet til min php.ini fil:

hvad siger logfilen?

definér stener...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Joe

Dato : 12-07-04 13:26

Nezar Nielsen wrote:

> hvad siger logfilen?
>
> definér stener...

Apaches logfil er ikke til megen hjælp..... den eneste entry for idag er:

[Mon Jul 12 11:31:18 2004] [error] [client 192.168.1.6] File does not
exist: d:/http/ftp

jeg for denne error når jeg forsøger at starte apache efter at serveren
er genstartet:
<!--
The Apache service is starting.
Failed to start the Apache service.
Note the errors or messages above, and press the <ESC> key to exit.
-->
lige så snart jeg udkommentere : extension=php_imagick.dll i php.ini og
genstarter serveren starter den dog fint.

Vh Joe

Fra : Anders Lund

Dato : 12-07-04 15:10

Joe wrote:

> I følge 'kromann' skal der installeret endnu en dll for at PECL
> extenstions fungere, og den har jeg så også downloaded og smidt i php's
> dll bibliotek, men resultatet er det samme.

Jeg har ikke prøvet ImageMagick, men prøv at smide dll'en i samme mappe
som php.exe.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Joe

Dato : 12-07-04 16:20

Anders Lund wrote:

> Jeg har ikke prøvet ImageMagick, men prøv at smide dll'en i samme mappe
> som php.exe.

Dette har desværre ingen effekt!

Apache 'stener' stadig.