Opdatere ikke top.php på alle sider
Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 12:11

Jeg undre mig over at ændringer jeg laver i top.php kun er at se på nogle af
siderne, når jeg opdatere forsiden kommer ændringerne ikke, men ved sider
længere inde i dir, er de med, har i oplevet noget lignende?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 12:17

"Ole Madsen" <Maaseiah@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siderne, når jeg opdatere forsiden kommer ændringerne ikke, men ved sider
> længere inde i dir, er de med, har i oplevet noget lignende?

af en eller anden grund havde jeg noget med som ødelagde det hele, kan ikke
hellt forklare, men jeg har fået det lavet

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 12:19

> [...]
> siderne, når jeg opdatere forsiden kommer ændringerne ikke, men ved sider
> længere inde i dir, er de med, har i oplevet noget lignende?

tja, det virker vist kun i en browser, de andre vil ikke have de nye
ændringer med
har i et foreslag til hvad jeg kan gøre?

Ole

Fra : [x]

Dato : 09-07-04 12:22

Ole Madsen wrote:

> [...]
>

> tja, det virker vist kun i en browser, de andre vil ikke have de nye
> ændringer med
> har i et foreslag til hvad jeg kan gøre?

Hey.

Giv os evt. et link til siden og evt. til koden også. Det bliver det nu
lidt lettere af.

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 13:03

"[x]" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hey.
>
> Giv os evt. et link til siden og evt. til koden også. Det bliver det nu
> lidt lettere af.

Det kan jeg ikke da den er på min comp

<php>
<head>
<!-- Minus AutoDato -->
<title>[Ingen titel]</title>

<!--
body {
margin:0px;
}
#title {
position:absolute;
left:0px;
top:0px;
width:100%;
height: 75px;
background-color:orange;
}
#leftmenu {
position:absolute;
left:0px;
top:75px;
width:150px;
background-color:silver;
}
#rightmenu {
position:absolute;
right:0px;
top:75px;
width:150px;
background-color:silver;
}
#content {
padding-top: 70px;
margin-left:160px;
margin-right:160px;
background-color:white;
}

div#leftmenu a {display: block; margin: 0; padding: 0.33em; letter-spacing:
1px; text-align: right; font-weight: bold; border-bottom: 1px solid #88B;
color: #337; background: transparent none center left no-repeat;
text-decoration: none;}
div#leftmenu a:link {color: #226; background-color: transparent;}
div#leftmenu a:visited {color: #557; background-color: transparent;}
div#leftmenu a:hover {background: #AAD; color: #338;}
div#leftmenu a span {display: none;}
-->

<LINK REL="STYLESHEET" TITLE="screen" TYPE="text/css" MEDIA="SCREEN"
HREF="style.css">

<base href="http://127.0.0.1/kunst-i-sonderhald.dk/">
</head>

<h1>Kunst i Sønderhald</h1>

det virker som det skal i netscape, men ikke i opera og explorer

Ole

Fra : [x]

Dato : 09-07-04 13:18

Ole Madsen wrote:

> [...]
> </head>

> <h1>Kunst i Sønderhald</h1>

> det virker som det skal i netscape, men ikke i opera og explorer

Tjaa, det er muligt at jeg allerede kommer til kort. Jeg kender ikke
dette tag: <php> ...hvad bruger du det til ? Endnu en ting, hvis det
skal valideres som html 4.01 strict bør du nok ikke anvende <center>,
mener ikke det kan valideres deri.

Jeg mener at du tidligere skrev et det kun var en enkelt side der
drillede, jeg antager at koden ovenover indeholdes i den top du
inkluderer.. tager jeg fejl ? Hvis ikke bør du nok kigge på koden i den
fil der driller når toppen inkluderes. Kan du ikke evt. paste noget at
det her?

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 14:22

> [...]
> inkluderer.. tager jeg fejl ? Hvis ikke bør du nok kigge på koden i den
> fil der driller når toppen inkluderes. Kan du ikke evt. paste noget at

Det er den samme kode i de andre sider også

Det er som om at den ikke vil skrive over den gamle top.php i cache på nær i
nogle sider, forsiden vil den ikke, men i de dybere sider vil den godt

Ole

Fra : [x]

Dato : 09-07-04 14:30

Ole Madsen wrote:

> [...]
> nogle sider, forsiden vil den ikke, men i de dybere sider vil den godt

Du har en top.php som inkluderes i en anden fil, ikke ? Lad mig lige få
koden til din forside.

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 14:42

> Du har en top.php som inkluderes i en anden fil, ikke ? Lad mig lige få
> koden til din forside.

<? include"../../top.php"; ?>

og

<? include"hojre.php"; ?>

forneden da denne fil er i den samme folder

kuntnere/o-madsen/ filen.php

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 14:57

> "[x]" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

Her er måske problemet, jeg kan bare ikke forstå hvorfor:

Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-07-04 15:26

Ole Madsen skrev:

>Her er måske problemet, jeg kan bare ikke forstå hvorfor:

Serveren skal spytte html ud og ikke php, derfor skal indledes
med <html> (og helst i en doctype) og ikke <php>, ligeledes skal
der afsluttest med </html>.
--
Knud

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 16:02

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Serveren skal spytte html ud og ikke php, derfor skal indledes
> med <html> (og helst i en doctype) og ikke <php>, ligeledes skal
> der afsluttest med </html>.

Tak

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-07-04 06:39

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

jeg fandt endelig fejlen, det var at jeg havde en index.html i mappen,
derfor ville den ikke opdatere

Ole