sortering af data i grupper af 10
Fra : peter

Dato : 08-07-04 16:11

Er der nogen der har en smart måde at få sorteret data, så brugeren ved
tryk på"<" ser de forrige 10 fundne resultater og ved ">" ser de næste 10.
Dvs den funktionalitet man er vant til at se på søgesider med mange
resultater.

Fra : Anders Lund

Dato : 08-07-04 16:49

peter wrote:

> [...]
> tryk på"<" ser de forrige 10 fundne resultater og ved ">" ser de næste 10.
> Dvs den funktionalitet man er vant til at se på søgesider med mange

Hvis du bruger MySQL som database, skulle du måske kigge på funktionen
"LIMIT". Jeg har ikke brugt den til søgninger, men til almindelig
browsing af et billedgalleri.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Christian Hjort

Dato : 08-07-04 20:14

peter wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> tryk på"<" ser de forrige 10 fundne resultater og ved ">" ser de næste 10.
> Dvs den funktionalitet man er vant til at se på søgesider med mange

Brug funktionen DESC LIMIT 0,10

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 10-07-04 14:54

"peter" <peter@dimension3.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tryk på"<" ser de forrige 10 fundne resultater og ved ">" ser de næste 10.
> Dvs den funktionalitet man er vant til at se på søgesider med mange

Begrebet hedder 'pagination' og der findes en udemærket artikel på
http://www.phpfreaks.com/tutorials/43/0.php

Mvh.
Karsten

Fra : peter

Dato : 13-07-04 19:43

"Karsten Kryger Hansen" <karstenkryger@hotmailABC.com> wrote in

> http://www.phpfreaks.com/tutorials/43/0.php

tak - det var lige det link jeg manglede