" i echo
Fra : Rasmus Kjær

Dato : 07-07-04 18:35

Hvordan er det nu man får en echo til at ignorere et "-tegn i
strengen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 07-07-04 18:41

Rasmus Kjær <r.kjaer@ofir.dk> wrote:

> Hvordan er det nu man får en echo til at ignorere et "-tegn i
> strengen?

echo "Her er et par gåseøjne: \" og et til: \"";

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-07-04 18:54

Anders Thorsen Holm wrote:

> echo "Her er et par gåseøjne: \" og et til: \"";

Eller bare:
echo 'Her er et par gåseøjne: " og et til: "';

mvh
Johan

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 07-07-04 19:13

Johan Holst Nielsen <phpgeek@gmail.com> wrote:

> Eller bare:
> echo 'Her er et par gåseøjne: " og et til: "';

Jovist - men double-quotes giver flere muligheder for escaping af
specialt-tegn, foruden brug af variabelnavne.

   <http://dk.php.net/types.string>

Men til alment brug af single-quotes ganske tilstrækkelige.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-07-04 19:40

Anders Thorsen Holm wrote:

> Jovist - men double-quotes giver flere muligheder for escaping af
> specialt-tegn, foruden brug af variabelnavne.
>
>    <http://dk.php.net/types.string>
>
> Men til alment brug af single-quotes ganske tilstrækkelige.

Helt rigtigt :) Men nu foretrækker jeg typisk den løsning der er mest
læsbar og nemmest :) Og synes (i dette tilfælde) at single-quotes er
bedre - for eksempel når du udskriver HTML... det er et helvede at sidde
og backslashe alle double-quotes :)

mvh
Johan

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 07-07-04 21:00

> [...]

> single-quotes er bedre - for eksempel når du udskriver HTML... det
> er et helvede at sidde og backslashe alle double-quotes :)

Jamen, vi er da ganske enige ^_^

Fra : Peter

Dato : 08-07-04 09:30

On 07/07/04 20:39, in article cchg16$vql$1@news.cybercity.dk, "Johan Holst
> [...]

> læsbar og nemmest :) Og synes (i dette tilfælde) at single-quotes er
> bedre - for eksempel når du udskriver HTML... det er et helvede at sidde

Plejer at bruge en anden nem løsning i stedet:

Echo "<a href='whatever";'>http://whatever'>whatever";

Det fungere også

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 08-07-04 10:13

> Plejer at bruge en anden nem løsning i stedet:
>
> Echo "<a href='whatever";'>http://whatever'>whatever";
>
> Det fungere også

Bare ikke hvis det netop er " man ønsker at skrive :)

/Thomas

Fra : Peter

Dato : 09-07-04 07:57

On 08/07/04 11:13, in article 40ed102e$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> wrote:
> Bare ikke hvis det netop er " man ønsker at skrive :)

Nej det er rigtigt... Specielt skal man huske det med javascript... Det
kræver duoblequotes...

/Peter.