Option Explicit
Fra : Casper Bang

Dato : 11-08-04 11:51

Hej,

Jeg har programmeret et større system (har brugt et par års fritid på det),
og er nu ved at være klar til at smide det ud til brugerne.
Jeg har programmeret dette med option explicit, og har derfor erklæret alle
variable m.m.

For at få mest muligt ud af min pressede server, skal option explicit så
fjernes, og kun bruges når jeg programmerer? Bruges der ressourcer på at
option explicit er slået til?

Jeg tror ikke det gør den HELT store forskel, men hvis jeg kan presse et par
tusind extra sidevisninger ud af min server om dagen, hjælper det jo altid
lidt på det :)

Håber nogen af jer kloge hoveder har erfaring med dét.
MVH
CAsper Bang

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-08-04 12:03

Casper Bang skrev:

> For at få mest muligt ud af min pressede server, skal option
> explicit så fjernes, og kun bruges når jeg programmerer?
> Bruges der ressourcer på at option explicit er slået til?

Det kan jeg ikke forestille mig.

Jeg har kigget på et par af siderne i følgende søgeresultat:
<http://www.google.dk/search?q=option+explicit+performance+impact>

Alle steder anbefales Option Explicit - også med hensyn til
performance. Hvis man nærlæser dem, fremgår det dog at det (så vidt
jeg kan se) er brugen af erklærerede variable der er hurtigere end
ikke-erklærerede variable - og Option Explicit-anbefalingen er
derfor bare en måde at sikre at man kun bruger erklærede variable.

Du kan evt. prøve at teste sidevisningstider med og uden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Casper Bang

Dato : 11-08-04 14:20

> Det kan jeg ikke forestille mig.

Det kan jeg heller ikke umidelbart, men mener bare at jeg har hørt det et
sted...

> Jeg har kigget på et par af siderne i følgende søgeresultat:
> <http://www.google.dk/search?q=option+explicit+performance+impact>

Har også søgt, men uden at finde et endegyldigt resultat

> [...]
> ikke-erklærerede variable - og Option Explicit-anbefalingen er
> derfor bare en måde at sikre at man kun bruger erklærede variable.

Det er jo dét - spørgsmålet er bare om den lille funktion i option explicit
der tjekker om variablene er erklæret bruger processorkraft i sig selv...

> Du kan evt. prøve at teste sidevisningstider med og uden.

De svinger for meget til at jeg kan få et brugbart resultat... Svinger med
op til 100,000 sidevisninger om dagen (normalt omkring 700,000, men kan til
tider stige eller falde en del).
Men det kunne bortset fra det være interessant at måle på det...