Fejl i forbindelse til ACC2003-base
Fra : Jørgen Staun

Dato : 10-08-04 09:15

jeg er ved at sætte en ny webserver op (IIS6) og har nu overført de data fra
den gamle 2003 (IIS6) server. Men nu får jeg følgende fejl, når jeg vil
tilgå min web.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Unknown

/skema/skemaunderviser.asp, line 79

Linie 79 indeholder et connection-kald (herunder)
------------------
set rsSidstOpdateret = server.createobject("adodb.recordset")
set rsWeek = server.createobject("adodb.recordset")
SQLSidstOpdateret = "SELECT * FROM TblDagsDato"
rsSidstOpdateret.open SQLSidstOpdateret, conn, 1,1

SQLGetWeek = "SELECT * FROM TblUger ORDER BY STARTDATO"

rsWeek.open SQLGetWeek, conn, 3,3 (LINIE 79)

----------------

Det fungerer stadig på den gamle server. Er der nogen der har en ide til
hvad der er galt? - Det må jo være på serveren jeg mangler noget?

Fra : *XxX*

Dato : 10-08-04 22:43

"Jørgen Staun" <js@hgmf.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det fungerer stadig på den gamle server. Er der nogen der har en ide til
> hvad der er galt? - Det må jo være på serveren jeg mangler noget?

kunne forestille mig det er denne linie der er noget galt i, Det ser ud som
om serveren ikke har de nødvendige komponenter til at lave dette objekt.

set rsSidstOpdateret = server.createobject("adodb.recordset")

Kigge lidt i min egen kode og jeg bruger connection i stedet for recordset,
men ved ikke hvad fejlen ellers kan være.

Fra : mig@selv.dk

Dato : 10-08-04 23:06

> [...]
>
> Kigge lidt i min egen kode og jeg bruger connection i stedet for
recordset,
> men ved ikke hvad fejlen ellers kan være.

Har prøvet at rette det til følgende:

Session.LCID = 1033 'Vi sætter landekoden til GB/US-format, for at SQL-Træk
fungerer rigtigt.

set rsSidstOpdateret = server.createobject("adodb.recordset")
set rsWeek = server.createobject("adodb.recordset")

SQLSidstOpdateret = "SELECT * FROM TblDagsDato"
Set rsSidstOpdateret = Conn.Execute(SQLSidstOpdateret)

SQLGetWeek = "SELECT * FROM TblUger ORDER BY STARTDATO"
Set rsWeek = Conn.Execute(SQLGetWeek)

Men det giver ikke noget bedre resultat, jeg får lidt på skift denne fejl og
den forrige:

Provider error '80004005'
Unspecified error

/skema/commonadm.inc, line 19

<%
'Dimensionering af variabler
Dim conn 'Database forbindelsesvariabel
Dim strCon 'Indeholder Database driver samt sti og navn på databasen
Dim strAccessDB 'Indeholder Access Databasens navn

'Initialiser strAccessDB variablen med navnet på Access databasen
strAccessDB = "db/eksport"

'Sætter et forbindelsesobjekt
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'Database forbindelses info og drivere samt password til databasen
strCon = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=;pwd=; DBQ=" &
Server.MapPath(strAccessDB)

'Lav en aktiv forbindelse til det forbundne objekt
conn.Open strCon '(LINIE 19)

%>

Fra : Jørgen Staun

Dato : 11-08-04 09:46

> [...]
>
> SQLGetWeek = "SELECT * FROM TblUger ORDER BY STARTDATO"
>
> rsWeek.open SQLGetWeek, conn, 3,3 (LINIE 79)

Nå men er måske kommet lidt længere . Det ser ud til at det er ORDER
BY-sætningen, som der giver problemer. Hvis jeg fjerner denne, så går den
videre. Problemet er jo bare, at jeg har behov for ORDER BY og WHERE.

Kan det være på serversiden problemet ligger?

Fra : *XxX*

Dato : 11-08-04 13:16

"Jørgen Staun" <js@_REMOVE_odin.hgmf.dk> wrote in message

> [...]
> videre. Problemet er jo bare, at jeg har behov for ORDER BY og WHERE.
>
> Kan det være på serversiden problemet ligger?

De to forkellige versioner har sikkert ikke samme standarder. smut en tur
forbi microsoft og se om der er noget om det.