Rodbibliotek
Fra : bsn

Dato : 09-08-04 21:56

Hej NG
Hvordan er det lige at jeg manøvrerer til rodbiblioteket, fra en placering
flere niveauer over...

jeg har en fil liggende i roden, som jeg vil include til en fil flere
niveauer oppe.
Er det ikke noget med : (include file "../../fil.asp")

Hilsen
Bjarne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-08-04 22:00

bsn wrote:

> jeg har en fil liggende i roden, som jeg vil include til en fil flere
> niveauer oppe.
> Er det ikke noget med : (include file "../../fil.asp")

<!--#include file="../../fil.asp"--> vil nok vike bedre.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : bsn

Dato : 10-08-04 07:14

> <!--#include file="../../fil.asp"--> vil nok vike bedre.
OK - det vidste jeg godt...
Problemet er ( "../../" ) er det syntaxen for at hente en fil i roden ???
Bjarne

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 10-08-04 12:09

> Problemet er ( "../../" ) er det syntaxen for at hente en fil i roden ???
Nej det er syntaxen for "2 biblioteker op". Roden er bare / - altså skal du
bruge:

<!--#include file="/fil.asp"-->

Mvh Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-08-04 12:11

Thomas Smedebøl skrev:

> Nej det er syntaxen for "2 biblioteker op". Roden er bare / -

Jep.

> altså skal du bruge:
>
> <!--#include file="/fil.asp"-->

Niks.

Include-syntaksen for absolutte stier er anderledes end for
relative (jeg ved ikke hvorfor, men sådan er det bare).

Hvis man bruger absolutte stier, skal man bruge virtual i "stedet"
for "file":

    <!--#include virtual="/fil.asp"-->

Se evt. html.dk's tutorial om SSI: <http://html.dk/tutorials/ssi/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 10-08-04 18:20

> Hvis man bruger absolutte stier, skal man bruge virtual i "stedet"
> for "file":
>
> <!--#include virtual="/fil.asp"-->

D'oh! - Det er rigtigt - jeg syntes nok der var et eller andet jeg glemte...
Men nu er det også længe siden jeg har arbejdet med den slags ;)

Mvh Thomas

Fra : bsn

Dato : 10-08-04 20:23

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> [...]
> relative (jeg ved ikke hvorfor, men sådan er det bare).
>
> Hvis man bruger absolutte stier, skal man bruge virtual i "stedet"
Jeg bruger relative stier, men kan ikke få det til at køre med ovenstående
#include sætning.
Fejlmelding:
Fejltype:
Active Server Pages, ASP 0130 (0x80004005)
Filattributten '/menu.asp' må ikke begynde med skråstreg eller omvendt
skråstreg.
Hilsen
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-08-04 10:22

bsn skrev:

> Jeg bruger relative stier, men kan ikke få det til at køre med
> ovenstående #include sætning.

Det kan jeg godt forstå. Prøv at læse de to citatblokke øverst i
dette indlæg en gang til.

> Active Server Pages, ASP 0130 (0x80004005)
> Filattributten '/menu.asp' må ikke begynde med skråstreg eller
> omvendt skråstreg.

Hm - "/menu.asp" er en absolut sti, ikke en relativ. Hvordan ser
din include-kommando ud?

Som nævnt tidligere - der er to forskellige former af
includekommandoen: én til relative stier og én til absolutte stier.
Begge er gennemgået i html.dk's SSI-tutorial:
   <http://html.dk/tutorials/ssi/>

NB: Du må gerne klippe lidt i dine citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 12-08-04 07:45

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev>
> Hm - "/menu.asp" er en absolut sti, ikke en relativ. Hvordan ser
> din include-kommando ud?
<!-- #include file="../menu.asp" -->

Jeg tester lokalt - et virtuelt websted...
wwwroot/
---------->virtuel root/menu.asp
--------------------->mappe/tjektid.asp
Jeg har nogle filer liggende i mappe, som tester en indtastning i virtuel
root/bestil_tid.asp
Når den har skiftet til mappe, vil den ikke skifte tilbage til virtuel root.
Jeg beder den om at hente virtuel root/menu.asp til mappe/tjektid.asp - men
linkene i tjektid.asp peger på virtuel root/mappe/bestil_tid.asp, hvor den
skulle pege på virtuel root/bestil_tid.asp.
Tak for tålmodigheden...
Bjarne