Include file
Fra : bsn

Dato : 05-08-04 18:51

Hej NG
Hvordan kan det være, at jeg ikke kan Include file efter nedenstående kode?
Hvis jeg fjerner denne kode virker Include file fint - mærkeligt...

kodestart
<%
do while not RS.eof
response.write "<tr>"
response.write "</tr>"
RS.movenext
loop
response.end
RS.Close
Set RS=Nothing
Conn.Close
Set Conn=Nothing
%>
kodeslut

Hilsen
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-08-04 19:07

bsn skrev:

> Hvordan kan det være, at jeg ikke kan Include file efter
> nedenstående kode?

Hvilken fejl får du?

Hvordan ser din include-kommando ud?

Har du evt. et link til din side?

Se evt. siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 05-08-04 19:24

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Hvilken fejl får du?
Ingen fejlmeddelelse...

> Hvordan ser din include-kommando ud?
<!-- #include file = "bund.asp" -->

> Har du evt. et link til din side?
Nej, tester lokalt...

> Se evt. siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
Du kan se hele koden her

kodestart:
<!-- #include file = "menu.asp" -->
<head>
<title>Priser</title>
</head>

<%
Dim Conn
Dim RS
Dim Sql
Dim DSNName

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
DSNName = "DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ="
DSNName = DSNName & Server.MapPath("database/_m_design_.mdb")
Conn.Open DSNName
Sql = "SELECT * FROM qryPris"
RS.Open Sql, Conn, 3, 3
%>

id="table10" cellspacing="5">
<thead>
</thead>
<tbody>
<%
do while not RS.eof
response.write "<tr>"
response.write "</tr>"
RS.movenext
loop
response.end
RS.Close
Set RS=Nothing
Conn.Close
Set Conn=Nothing
%>
</tbody>

<!-- #include file = "bund.asp" -->
kodeslut

Hilsen
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-08-04 19:44

bsn skrev:

> <!-- #include file = "menu.asp" -->
> <head>

Er der html-koder i menu.asp? I så fald bliver de placeret forkert
(der må ikke være noget mellem html og head).

> <!-- #include file = "bund.asp" -->

Tilsvarende gælder mellem </body> og </html>.

Prøv at se den genererede kildekode i en browser (vis kilde). Hvis
din menu/bund-kode står der (i stedet for includelinjerne), er
problemet ikke asp-koden, men placeringen i html-koden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 05-08-04 20:29

> Er der html-koder i menu.asp? I så fald bliver de placeret forkert
> (der må ikke være noget mellem html og head).
Ja, det er der, har prøvet at slette koder, så der kun er det som skal stå i
body-sektionen. Og det virker fint.
Begge include file har jeg nu flyttet ind i body sektionen.

> Tilsvarende gælder mellem </body> og </html>.
Der har jeg også fjernet alt kode, pånær det som skal stå i body-sektionen.
Og det virker IKKE

> Prøv at se den genererede kildekode i en browser (vis kilde). Hvis
> din menu/bund-kode står der (i stedet for includelinjerne), er
> problemet ikke asp-koden, men placeringen i html-koden.
Der står "menu.asp" koderne foroven - som de skal, og ingen koder eller
include file nederst "bund.asp"...!!!
Hilsen
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-08-04 20:43

bsn skrev:

> Der står "menu.asp" koderne foroven - som de skal, og ingen
> koder eller include file nederst "bund.asp"...!!!

For lige at få det på det rene: Står der

a) Ingenting

b) Includekommandoen (<!-- .... ->)

c) Indholdet af includefilen

- når du vælger vis kilde.

Jeg vil foreslå dig at lægge et eksempel op online.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 05-08-04 20:58

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> For lige at få det på det rene: Står der
>
> a) Ingenting
Ja.
> b) Includekommandoen (<!-- .... ->)
Nej
> c) Indholdet af includefilen
Nej
> - når du vælger vis kilde.
>

> Jeg vil foreslå dig at lægge et eksempel op online.
Jeg har ikke asp-support hos TDC...den skal på en anden server senere..
Hilsen
Bjarne

Fra : Morten Møller

Dato : 05-08-04 23:36

"bsn" <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote in message
> [...]
kode?
> Hvis jeg fjerner denne kode virker Include file fint - mærkeligt...

Det korte svar er at du både kan og gør det... Du kalder Response.End og vil
derfor ikke få mere ud af dit script.

Morten Møller

Fra : bsn

Dato : 06-08-04 07:44

"Morten Møller" <morten@holdflod.dk> skrev
> kode?

> Det korte svar er at du både kan og gør det... Du kalder Response.End og
vil
> derfor ikke få mere ud af dit script.
Tak for det - det virker nu...
Jeg troede at response.end skulle med for at lukke løkken, men det klarer
EOF jo...
Hilsen
Bjarne

Fra : SWN

Dato : 06-08-04 10:16

> [...]
kode?
> Hvis jeg fjerner denne kode virker Include file fint - mærkeligt...

Prøv at fjerne din 'response.end'

Mvh-Svend

Fra : Sune Rievers

Dato : 11-08-04 15:26

response.end skal fjernes - dette afslutter scriptets eksekvering.

mvh
Sune Rievers