Mails kan ikke slettes
Fra : Jimmy

Dato : 05-08-04 13:14

Hey

Denne kode kører tilsyneladende uden fejl. Eneste bekymring jeg har er at
DeleteSingleMessage tilsyneladende ikke sletter noget som helst på servere.
Dog bliver de IKKE kørt igennem denne funktion igen, hvis jeg kører
programmet en gang mere.

Jeg vil gerne have at de bliver slettet med det samme på serveren. Hvordan
gør jeg det?

Det er JMail der bliver brugt.

Function behandl_mail()
set pop3 = Server.CreateObject("JMail.POP3")
pop3.Connect "myemailaddress@xxx.xx", "myPassword", "myServer"
i = 0
while i < pop3.count
set mesg = pop3.messages.item(i + 1)
mesg.ClearRecipients
mesg.AddRecipient("xx@xxx.xxx")
mesg.FromName = "yy@yyy.yyy"
mesg.Send("myServer")
pop3.DeleteSingleMessage(i + 1)
i = i + 1
wend
pop3.Disconnect()
end Function

Håber i kan hjælpe

--

Jimmy

Fra : Torben Brandt

Dato : 06-08-04 23:17

Jimmy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> programmet en gang mere.
>
> Jeg vil gerne have at de bliver slettet med det samme på serveren. Hvordan

<snip : kode>

Jeg kan ikke helt gennemskue om jeg har fattet problemet korrekt, men prøver
alligevel :)

Da mailen ikke kommer igen, når du kører løkken igen, så tror jeg nu den er
slettet på dét tidspunkt hvor løkken køres anden gang.
Hvad der derimod måske kan snyde er at nogle mailserverere ikke sletter
mailen med det samme, men i stedet bare markerer den som slettet.
Den bliver så først slettet når forbindelsen til mailserveren lukkes.

Hvis det ikke er forklaring nok, så prøv at forklare hvordan/hvornår du ser
mailen stadig eksisterer på mailserveren efter du har forsøgt at slette den.

/Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jimmy

Dato : 10-08-04 14:00

"Torben Brandt" <ukendt1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ser
> mailen stadig eksisterer på mailserveren efter du har forsøgt at slette

Jeg tror at du har forstået problemet rigtigt. Det er sikkert det du
beskriver som der sker. Så nu forstår jeg det meget bedre. Jeg havde mails
tilbage fra Januar, nu har jeg så godt nok slettet dem manuelt, men eftersom
koden ikke kører dem igen, så må de være markeret. Tak... Jeg snakker lige
med dem hvor jeg har mailserveren stående

:)

Jimmy