Problem med <!--#include file--> sammen me~
Fra : Anders Aalykke

Dato : 28-07-04 19:42

Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor der er et adminsystem, hvor
adminen kan lave forskellige indstillinger på hjemmesiden..
Hvis jeg f.eks. har en fil der hedder admin.asp:

eksempel 1:
<%
If Request.QueryString("change") = "new_user" Then
Response.Write "<!-- include file='..\admin\new_user.asp'-->"
End If
%>

eksempel 2:
<%
If Request.QueryString("change") = "new_user" Then
<!-- include file="..\admin\new_user.asp"-->
End If
%>

Et par simple eksempler på mit problem. Ingen af dem virker..
Hvis adminen gerne vil tilføje en ny bruger skal der inkluderes
new_user.asp

MEN... Der sker ikke noget som helst.. Der kommer hverken en
fejlmelding eller noget andet.. Hvis jeg bare bruger include file
uden asp, virker det fint.. Men ikke når jeg bruger asp.. Hvad
gør jeg forkert?

Mvh A. Aalykke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-04 21:00

Anders Aalykke skrev:

> If Request.QueryString("change") = "new_user" Then
> Response.Write "<!-- include file='..\admin\new_user.asp'-->"

Include-kommandoer køres før asp-kommandoer - derfor giver
ovenstående ikke mening.

Følgende artikel fra gruppens OSS behandler dynamisk inkludering:

   <http://asp-faq.dk/article/?id=50>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-07-04 22:33

Anders Aalykke wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> fejlmelding eller noget andet.. Hvis jeg bare bruger include file
> uden asp, virker det fint.. Men ikke når jeg bruger asp.. Hvad

Hej Anders

Hvorfor går du en mappe tilbage og derefter ind i din adm mappen,
jeg tror at du skal fjerne ../ for at det skal virke, ellers vil det
hjælpe hvis du tog et kig på dine mapper.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : *XxX*

Dato : 29-07-04 14:18

"Martin Jørgensen" <malle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Anders
>
> Hvorfor går du en mappe tilbage og derefter ind i din adm mappen,
> jeg tror at du skal fjerne ../ for at det skal virke, ellers vil det
> hjælpe hvis du tog et kig på dine mapper.

Mange servere er også begyndt at fjerne brugen af ../ i Server.MapPath og
andet.

Fra : Anders Aalykke

Dato : 29-07-04 15:33

Tak for hjælpen.. Alle mine problemer er løst nu..

Mvh.
Anders