IIS - Adgang nægtet
Fra : Kruger

Dato : 27-07-04 16:05

Hejsa!

Jeg har følgende kode:
---
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("test.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)
---

Og jeg får følgende fejl meddelse:
---
Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0046)
Tilladelse nægtet
---

Jeg HAR sat min IIS root mappe til læse- OG skriveadgang.

Nogen der kan hjælpe?

---
Mvh Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-07-04 16:21

Kruger wrote:

> [...]
> Tilladelse nægtet
> ---
> Jeg HAR sat min IIS root mappe til læse- OG skriveadgang.

Hvilken konto har denne adgang?

Hvis du tilgår din server anonymt, dvs via IUSR_MACHINENAME, så er det
denne konto, der skal have de relevante rettigheder.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Min bror søger et møbleret værelse i Kbh. til fremleje fra 1.september til
31.december. Han er politimand i Kbh. Er du interesseret, så skriv til mig.

Fra : Kruger

Dato : 27-07-04 16:38

> Hvilken konto har denne adgang?
>
> Hvis du tilgår din server anonymt, dvs via IUSR_MACHINENAME, så er det
> denne konto, der skal have de relevante rettigheder.

Jeg går ind i "Egenskaber for standardwebsted -> Hjemmemappe" der angiver man
root mappen, og nedenunder er der en checkbox der siger "skriveadgang".

Inde under "standardwebsterd -> Mappesikkerhed -> Godkendelsesmetoder" har
jeg slået anonym adgang til.

Hvad gør jeg videre...?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-07-04 16:53

Kruger wrote:

> [...]
> "skriveadgang".
>
> Inde under "standardwebsterd -> Mappesikkerhed -> Godkendelsesmetoder"

Prøv at højreklikke på din wwwroot-mappe og vælg "sikkerhed". Herinde skal
kontoen IUSR_NAVNPDINMASKINE have skriverettighed til mappen og eventuelle
nødvendige undermapper.

Fra : Kruger

Dato : 28-07-04 09:01

> Prøv at højreklikke på din wwwroot-mappe og vælg "sikkerhed". Herinde skal
> kontoen IUSR_NAVNPDINMASKINE have skriverettighed til mappen og eventuelle
> nødvendige undermapper.

Jeg finder noget der hedder "deling og sikkerhed" når jeg i explorer
højreklikker på min wwwroot mappe. Jeg kan ikke finde noget der hedder
"sikkerhed". Hverken i explorer eller i IIS.

Inde under "deling og sikkerhed" kan jeg kun vælge at mappen skal være delt på
netværket.

Hvad er det for noget "sikkerhed" er det du snakker om?

Fra : Kruger

Dato : 28-07-04 10:21

Jeg har WinXP Pro 2002

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-07-04 11:41

Kruger wrote:

> Jeg finder noget der hedder "deling og sikkerhed" når jeg i explorer
> højreklikker på min wwwroot mappe. Jeg kan ikke finde noget der hedder
> "sikkerhed". Hverken i explorer eller i IIS.

Sorry - det var min fejl.

Hvis du højreklikker på mappen og vælger "Properties", så kan du herefter
vælge et faneblad, der hedder "Security". Herinde kan du se, hvilke konti
på din computer, der har adgang til den aktuelle mappe.

Hvis du ikke har disse ting, så kan du i din Windows Explorer vælge
"Tools/Folder options". Herinde kan du under fanebladet "View" slå "Use
simple file-sharing" fra.

Alternativt kan du jo slå anonym adgang fra i din IIS. Hvis du bare bruger
den til at teste med, så er det jo ikke nødvendigt, at man kan få anonym
adgang til den.

I andre herinde: Er der ikke på et eller andet tidspunkt en eller anden,
der har lavet en guide til indstilling af IIS på en dansk Windows XP Pro?
Jeg synes, at jeg kan huske det, men jeg kan ikke finde den.