hjælp til at slette posts i en database
Fra : thagemann89

Dato : 27-07-04 13:22

Hej!

Jeg har et lille problem med at slette nogle posts i en database
og håber derfor at i kunne hjælpe mig.. :)

Fejltype:
ADODB.Recordset (0x800A0BB9)
Argumenterne har en forkert type eller er uden for det angivne
område, eller der er opstået en konflikt mellem dem.
/eksempel11.asp, line 8

<%

Set data = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
data.Open "SELECT * FROM nyheder", database <---- Linje 11

%>

Mvh
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : bsn

Dato : 27-07-04 13:42

"thagemann89" <thomas@intelligent-design.dk> skrev
> [...]
> /eksempel11.asp, line 8
>
> <%
>
> Set data = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Det er en fejl i linie 8 (ikke 11)
Prøv at komme med noget mere kode
Bjarne

Fra : thagemann89

Dato : 27-07-04 14:29

ahh sorry... jeg mente også linie 8... ikke 11... :)

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>

<!--#include file="forbindelse.asp"-->

<%

Set data = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
data.Open "SELECT * FROM nyheder", database <--- linie 8

%>

<%
While NOT data.EOF
%>

data.Fields("nyheder")%></a>

<%
data.MoveNext
Wend
%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-07-04 20:23

thagemann89 skrev:

> <!--#include file="forbindelse.asp"-->

Hvad ligger der i ovenstående fil?

> Set data = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
> data.Open "SELECT * FROM nyheder", database <--- linie 8

Nærmere bestemt, hvad har du i variablen database?

En mulig fejl er at du har skrevet et variabelnavn forkert. Prøv
evt. at bruge option explicit - det tvinger dig til at erklære alle
variable (se mere på siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=9>).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : thagemann89

Dato : 28-07-04 00:28

Hej!

Fejl:
[...]

Forbindelse.asp :
<%
Set conn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
conn.open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data
Source=h:\inetpub\wwwroot\_private\data.mdb")
%>

eksempel11.asp :

[...]

eksempel12.asp :

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>

<!--#include file="forbindelse.asp"-->

<%
Set data = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
data.Open "SELECT * FROM nyheder WHERE id = " &
Request.QueryString("id"), database, 2, 2

data.Delete

Response.Redirect("eksempel11.asp")

%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-04 20:53

thagemann89 skrev:

> Hej!

Hej. Læs venligst siden her inden du går videre:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> ("Gælder der nogen regler
for nyhedsgrupperne?")

> Forbindelse.asp :
> <%
> Set conn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")

Her opretter du en dataforbindelse med navnet conn.

> Set data = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
> data.Open "SELECT * FROM nyheder", database <--- Linie 8

Men her henviser du til en dataforbindelse med navnet database.

Som nævnt i sidste indlæg - det er en god ide at bruge Option
Explicit (IMO er det irriterende at man har muligheden for at lade
være).

Se mere om Option Explicit her: <http://asp-faq.dk/article/?id=9>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : thagemann89

Dato : 28-07-04 22:54

ok....

Nu har jeg ændret lidt i forbindelse's filen så der står database
istedet for conn...

men nu kommer problemet:

Fejltype:
ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Elementet kan ikke findes i den samling, der svarer til det anmodede
navn eller ordenstal.
/eksempel11.asp, line 20

Linie 20:

data.Fields("nyheder")%></a>

Mvh
Thomas

Ps: det der dim, virkede ikke.... dog er der stor sandsynlighed for
det er mig som har lavet det forkert :D

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-07-04 19:19

thagemann89 skrev:

> ok....

Du glemte at læse (eller i hvert fald at følge) den her:

Fra : thagemann89

Dato : 30-07-04 00:21

meget undskyld men jeg ser ikke noget galt i at skrive "ok..."
efter læsning af reglerne synes jeg ikke at jeg kunne finde noget sted
hvor der stod at jeg ikke måtte skrive det. Ret mig hvis jeg er galt
på den tak.
eller kan bare ikke lide mig eller hvad?

at jeg beder om er bare lidt hjælp.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-07-04 21:37

thagemann89 skrev:

> meget undskyld men jeg ser ikke noget galt i at skrive "ok..."

Der er ikke noget galt med det du skriver. Der er til gengæld noget
galt med det du _ikke_ skriver.

Du citerer ikke noget af det du svarer på - dermed er det sværere
at forstå og besvare dine indlæg.

> eller kan bare ikke lide mig eller hvad?

Jeg har intet personligt mod dig (jeg aner ikke hvem du er).

> at jeg beder om er bare lidt hjælp.

Det er jeg helt klar over. Alt hvad jeg beder om er at du følger de
retningslinjer der gælder for usenet - bl.a. ved at citere lidt af
det indlæg du svarer på og skrive svarene nedenunder. Ofte er det
en god ide at gøre det i flere blokke af citat + kommentar (se fx
dette indlæg).

Jeg vil gerne hjælpe dig videre i det omfang jeg kan. Men hvis jeg
skal hjælpe mere må du prøve at følge den gængse måde at citere på.
Du kan se en rimelig udførlig beskrivelse i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen