Hvilke fonts kender Mozilla?
Fra : Louise Johnson

Dato : 10-08-04 17:32

Kære læsere,

Jeg prøver at lære CSS 2.1, og har derfor kigget på
http://www.w3.org/TR/CSS21/fonts.html#font-family-prop

for at se, om jeg kunne finde en komplet liste over fonts som Mozilla
undestøtter, men det fandt jeg ikke.

Så er der nogen der ved hvilke fonts, som jeg kan bruge, hvis jeg skal
være sikker på, at Mozilla render fontet rigtigt?

Knus,
Louise

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 10-08-04 17:51

Louise Johnson <ask@for.it> wrote:

> Så er der nogen der ved hvilke fonts, som jeg kan bruge, hvis jeg
> skal være sikker på, at Mozilla render fontet rigtigt?

Det er ikke et spørgsmål om, hvad en given browser kender af fonte, men
derimod, hvilke fonte der er installeret på maskinen. Her er det altså
*operativsystemet*, der er den afgørende faktor.

"Common fonts to all versions of Windows & Mac equivalents":
<http://www.ampsoft.net/webdesign-l/WindowsMacFonts.html>

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Louise Johnson

Dato : 10-08-04 18:27

> Det er ikke et spørgsmål om, hvad en given browser kender af fonte, men
> derimod, hvilke fonte der er installeret på maskinen. Her er det altså
> *operativsystemet*, der er den afgørende faktor.

Okay, så har jeg lært det=)

Det er alletiders liste med eksempler.

Tak skal du have!

Knus,
Louise

Fra : Dino

Dato : 10-08-04 20:12

Den 10-8 2004 skrev Louise Johnson <ask@for.it> i
dk.edb.internet.webdesign.html:

<Noget om CSS>

Er det dig der ejer domænet for.it? Ellers synes jeg, du skal bruge en
anden mail-adresse.

--
Dino

Verdens største samling af danske