Billede i tekstfelt?
Fra : Markus

Dato : 10-08-04 16:56

Hej gruppe.

Er det muligt at andvende et billede som baggrund på et
tekstfelt?

Fx, en tekstboks som den jeg skriver i nu, når jeg skriver dette?
Er det også muligt at ændre skriftfarven?

Håber i forstår...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-08-04 17:14

Markus skrev:

> Er det muligt at andvende et billede som baggrund på et
> tekstfelt?

Ja. Sæt egenskaben background-image på textarea (eller input).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Markus

Dato : 10-08-04 17:29

> Ja. Sæt egenskaben background-image på textarea (eller input).

sådan her?:

<input type="text" name="txt1" size="50"
background-image="7.gif">

jeg har lavet en testside: http://www.langstil.dk/test.html

men jeg kan desværre ikke få det til at virke

Jeg skriver i et tekstfelt som på testsiden.

Fra : Markus

Dato : 10-08-04 17:47

Markus wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> men jeg kan desværre ikke få det til at virke
>
> Jeg skriver i et tekstfelt som på testsiden.

Har fået det til at virke nu... Det sku jo bare gøres i CSS

... jeg tænkte mig ikke lige helt om først. Men mange tak for
hjælpen

Fra : jopa

Dato : 10-08-04 17:15

<Markus> griflede bla :

> Fx, en tekstboks som den jeg skriver i nu, når jeg skriver dette?
> Er det også muligt at ændre skriftfarven?
>
> Håber i forstår...

Næ ikke rigtigt da vi jo ikke aner hvordan du skriver dette.
Vi andre skriver i vores newsreader.
Skriver du i en boks ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-08-04 09:52

jopa skrev:

> Næ ikke rigtigt da vi jo ikke aner hvordan du skriver dette.

Ah - det er nu ikke så svært at regne ud. Se Markus' signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jopa

Dato : 11-08-04 10:35

<Jens Gyldenkærne Clausen> griflede bla :

> Ah - det er nu ikke så svært at regne ud. Se Markus' signatur.

Jeg har aldrig prøvet at sende via html.dk
Desuden er det pudsigt så mange der kommer derfra uden at læse deres faq
vedr nyhedsgrupperne.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-08-04 10:47

jopa skrev:

> Jeg har aldrig prøvet at sende via html.dk

Det har jeg heller ikke. Men jeg ved at man sender news via en
webside - og den eneste praktiske mulighed for at lave et
indtastningsfelt til længere tekstmængder (som fx brødteksten til
et usenetindlæg) er ved at bruge et textarea.

> Desuden er det pudsigt så mange der kommer derfra uden at læse
> deres faq vedr nyhedsgrupperne.

Det kan du have ret i.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-08-04 18:50

Markus <markus_kyroe@hotmail.com> writes:

> Er det muligt at andvende et billede som baggrund på et
> tekstfelt?

Det afhænger af browseren. Nogle browsere tillader styling
af form-controls, andre gør ikke (og nogle tillader brugeren
at slå det til og fra).

Hvis det virker, så burde dette være nok:

<textarea style="background-image:url(billede.png);" rows="10" cols="80">
Tekstfelt!
</textarea>

Det virker for mig i IE 5+, Mozilla FireFox og Opera 7 (med style på
input-elementer slået til).

> Fx, en tekstboks som den jeg skriver i nu, når jeg skriver dette?

Den kender jeg så ikke. Du bruger html.dk som interface til
nyhedsgrupperne, men det er det langt fra alle der gør, så vi ved ikke
hvad du sidder og ser på. Jeg kan blot gætte at det er et textarea.

> Er det også muligt at ændre skriftfarven?

Igen med css, tilføj: "color:red;" til style-attributten, eller brug
et stylesheet.

/L