Fuld skærm (F11) ... hvordan?
Fra : Simon B. Hansen

Dato : 10-08-04 08:31

Hej

Håber nogen kan hjælpe med dette:

Jeg skal have lavet en html/php side, hvor der automatisk er Fuld skærm,
ligesom når man i IE trykker F11. Jeg har så også brug for at komme tilbage
på den efterfølgende side.

Kan man kontrollere dette, og hvordan ??

Mvh
Simon

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-08-04 09:10

Simon B. Hansen skrev:

> Jeg skal have lavet en html/php side, hvor der automatisk er
> Fuld skærm, ligesom når man i IE trykker F11.

Oh ve, oh skræk - hvorfor vil du bestemme størrelsen på brugerens
browser?

> Kan man kontrollere dette, og hvordan ??

Det er - så vidt jeg husker - muligt at gøre med IE. Det kan
heldigvis ikke gøres med den browser jeg benytter. Jeg ved ikke
hvordan det gøres i IE, og jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på
at finde ud af det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 10-08-04 09:48

> Oh ve, oh skræk - hvorfor vil du bestemme størrelsen på brugerens
> browser?

Fordi jeg er i tidsnød, og ham der har lavet noget grafik til siden (ham jeg
laver siden til), har trykket F11 inden han designede den.

/Simon

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-08-04 11:18

Simon B. Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Fordi jeg er i tidsnød, og ham der har lavet noget grafik til siden (ham jeg
> laver siden til), har trykket F11 inden han designede den.
>
> /Simon

Nå han har designet siden i IE

Egentlig godt klaret.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 10-08-04 11:49

> Nå han har designet siden i IE
>
> Egentlig godt klaret.
>
> PerR

Nej, han har trykket F11 i IE, og så har han målt på skærmen med en lineal
og har derved fået nogle mål, der ikke passer særligt godt.

En stor tak skal lyde til PerR, som nu har lavet hele 2 indlæg, som ikke
kunne bruges til noget som helst.......ja det skulle da lige være den med:
Første, Eneste og Sidste

Simon

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-08-04 12:08

"Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> posting:

>Nej, han har trykket F11 i IE, og så har han målt på skærmen med en lineal
>og har derved fået nogle mål, der ikke passer særligt godt.

Han har designet siden til Opera og dens zoomfunktionalitet.
Løsningen er naturligvis så blot at lave et lille ikon, hvorpå der
står "Designed for Opera" samt teksten "zoom selv siden til netop
Deres skræm".

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 10:12

"Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, han har trykket F11 i IE, og så har han målt på skærmen med en
lineal
> og har derved fået nogle mål, der ikke passer særligt godt.

Hmm.. hvad med folk der ikke bruger samme opløsning som siden er designet
til?

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 11-08-04 23:43

det er synd for dem.

Der står Siden ses bedst i .....

Simon

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-04 12:13

Simon B. Hansen skrev:

> det er synd for dem.

Ja synd for dem som har hjemmesiden.. de mister jo besøgende.

> Der står Siden ses bedst i .....

Hvilket ikke er god design-etik.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-08-04 02:25

On Thu, 12 Aug 2004 00:42:33 +0200, Simon B. Hansen
<simon.hansen@get2net.dk> wrote:

> det er synd for dem.
>
> Der står Siden ses bedst i .....

Den lette løsning ville så være at ændre f.eks.
"Siden ses bedst i 1024x768" til "Siden ses bedst i 1280x960".

Ellers kunne du ændre størrelsen på grafikken, så den passede i 800x600
(hvilket der stadig er 36%, der benytter ifølge
<http://www.thecounter.com/stats/2004/July/res.php>).
Det kunne du f.eks. gøre med <http://www.irfanview.com/>.

Du kan selvfølgelig også bare regne med, at folk gider ændre opløsningen
(hvis de kan) på deres computer for at se din side.

--
Ryan Kristensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-08-04 00:31

Kan ikke gøres i XP SP2.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-08-04 06:54

"Jens Peter Karlsen" wrote

> Kan ikke gøres i XP SP2.

Uddyb venligst, hvad er det der forsvinder?

Jeg er ved at lave en intranetnet applikation der skal køre i fuld skærm,
det er dog op til brugeren at manuelt skifte til fuldskærm

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-08-04 09:51

Peter Lykkegaard skrev:

> Uddyb venligst, hvad er det der forsvinder?

Tag et kig på IE Blog:
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2004/08/10/212008.aspx>

De specifikke ændringer er gennemgået her:
<http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2brows.mspx>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-08-04 11:16

> [...]
> på den efterfølgende side.
>
> Kan man kontrollere dette, og hvordan ??

Meget dårlig ide, at forsøge at bestemme at folk ser websiderne i fuld skærm.
Personligt besøger jeg kun sådan en side 3 gange= første, eneste og sidste.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 10-08-04 11:23

Per Rasmussen wrote:

> Meget dårlig ide, at forsøge at bestemme at folk ser websiderne i fuld skærm.
> Personligt besøger jeg kun sådan en side 3 gange= første, eneste og sidste.

Hehe - sød kommentar - dén må jeg huske

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 10-08-04 11:50

> Meget dårlig ide, at forsøge at bestemme at folk ser websiderne i fuld
skærm.

Ja, og det er en meget dårlig ide at køre 180 km/t i sin bil, men hvis man
har meget travlt kan det være eneste måde at nå frem i tide

Simon

Fra : Miss007

Dato : 10-08-04 12:37

> skærm.
>
> Ja, og det er en meget dårlig ide at køre 180 km/t i sin bil, men hvis man
> har meget travlt kan det være eneste måde at nå frem i tide
>
> Simon

Det var dog vildt, at en grafisk webdesigner kunne finde på at måle en skærm
for at designe grafikken til et website. Fuldstændig amatøragtigt lyder det
i mine ører. Lige så amatøragtigt, som den gode gamle kendte "PRESS ANY
KEY..." hvor nogle klagede over, at det var svært at trykke alle tasterne
ned på tastaturet på én gang.

Jeg ved ikke hvad du har af aftaler med designeren. Men normalt, hvis ikke
andet er aftalt, designer man da i standard mål, så alle opløsninger (og
IKKE fuld skærm) kan se siden. Hvis jeg var dig, og havde fanget sådan en
designer der, og hvis jeg havde betalt ham/hende, ville jeg forlange at
han/hun lavede det om, så det kan sættes op til at kunne ses i alle
opløsninger og i alle browsere.

--
Miss007 - Trine
8500 Grenå

:.: Mobil: Nokia 7610 (hvid)
:.: Teleselskab: TDC
:.: Ved E-mail kontakt: miss@abcdefghijklmnopq.dk
(Der skal kun være et C efter @)

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 11-08-04 23:52

> Det var dog vildt, at en grafisk webdesigner kunne finde på at måle en
skærm
> for at designe grafikken til et website.
<SNIP>

Det er ikke en grafisk webdesigner, men derimod den
tandlæge-udstyrs-producent, som jeg laver siden for. Hvis ellers jeg fik
penge for det, ville han være min arbejdsgiver, og sådan nogen ved ofte ikke
en dadel om computere.

/Simon

Fra : *XxX*

Dato : 10-08-04 22:37

"Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
tilbage
> på den efterfølgende side.
>
> Kan man kontrollere dette, og hvordan ??

Du åbner siden i et nyt vindue og sæter kiosk mode til 1

<script language="JavaScript">
window.open('', '', 'fullscreen,')
</script>

Ved godt det ikke over holder nogel standarter med language og an masse
andet men det var det nemmeste da mit prog selv generere den sådan.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-08-04 20:01

*XxX* skrev:

> Du åbner siden i et nyt vindue og sæter kiosk mode til 1

Kan du lokkes til at anvende en korrekt tidszone på din computer?
Det er irriterende at dine indlæg er fremdaterede.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : *XxX*

Dato : 11-08-04 21:47

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Kan du lokkes til at anvende en korrekt tidszone på din computer?
> Det er irriterende at dine indlæg er fremdaterede.

Så var det sgu nok derfor alle postede om natten. Jeg har lige formateret
min comp en 2-3 gange så jeg når ikke altid at indstille det hele.

Men tak for oplysningen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-08-04 09:49

*XxX* skrev:

> Så var det sgu nok derfor alle postede om natten. Jeg har lige
> formateret min comp en 2-3 gange så jeg når ikke altid at
> indstille det hele.

Hm - nu er tidszonen korrekt, men dit ur er foran. Jeg gætter på at
du er 24 timer foran os andre (hvis du skrev kl. 22:46 i går).

Det ville også være rart hvis du fulgte usenetstandarden mht.
citater - dvs. (beskårede) citatblokke før svar/kommentar-blokke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : *XxX*

Dato : 11-08-04 13:12

> Hm - nu er tidszonen korrekt, men dit ur er foran. Jeg gætter på at
> du er 24 timer foran os andre (hvis du skrev kl. 22:46 i går).

Så skulle det være på plads

> Det ville også være rart hvis du fulgte usenetstandarden mht.
> citater - dvs. (beskårede) citatblokke før svar/kommentar-blokke.

Prøver skam også men er ikke så hård til det.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-08-04 13:35

*XxX* skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så skulle det være på plads

Nydeligt - takker.

> Prøver skam også men er ikke så hård til det.

O.k. - du har fanget det primære: svar/kommentarer placeres neden
under det de besvarer/kommenterer. Der er to ting derudover - der
egentlig er to sider af samme sag:

a) Skær overskydende citater i bunden af et indlæg helt væk.
b) Beskær de citatblokke du svarer på, således at det tydeligt
fremgår hvad dine kommentarer lægger sig til.

Punkt a er ret let at følge. Hvis der er citatlinjer neden under
slutningen af ens eget indlæg, skal de bare væk.

Punkt b er lidt sværere - fordi det er svært at sige præcis hvor
meget man kan skære væk af et citat uden at meningen forsvinder. En
tommelfingerregel er at et par linjers citat i hver blok som regel
er passende.

Jeg vil foreslå at flytte tråden over i dk.velkommen, da debatten
om citatteknik ikke hører til i html-gruppen (og fint kan tages op
i dk.velkommen). Jeg sætter XFUT til den gruppe - det vil sige at
dette indlæg kan ses i begge grupper mens svar på indlægget alene
havner i dk.velkommen medmindre man aktivt forhindrer det.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen