W3C
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-08-04 17:33

Hej alle sammen

Jeg har valideret min side www.darkskies.dk hos W3C, når at det
er gjort, kan man kopier koden til deres billed, hvis I forstår
hvad jeg mener.
Men når at man kopier koden og sætter den ind på min side, kommer
der en border på, men ved I hvordan man fjerner den, må man ændre
i koden, den fra W3C?

Borderen kommer når at det er XHTML man skal validere.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 08-08-04 17:36

Martin Jørgensen <malle@mail.dk> wrote:

> Men når at man kopier koden og sætter den ind på min side, kommer
> der en border på, men ved I hvordan man fjerner den,

Borderen kommer, fordi billedet fungerer som et link. Hvis du vil
fjerne den, kan du benytte CSS:

a img {
   border: none;
}

Strengt taget kan du nøjes med

img {
   border: none;
}

men førstnævnte synes jeg gør det lidt mere tydeligt, hvad hensigten
med koden er.

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Per Rasmussen

Dato : 08-08-04 17:48

Martin Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> i koden, den fra W3C?
>
> Borderen kommer når at det er XHTML man skal validere.

Den kommer også ved html4.01 og CSS hos mig, men jeg har en ide om
at det er fordi jeg har baggrundsfarve på når jeg kører musen
henover de link der er på mine sider.

PerR

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-08-04 18:08

Hej med jer

Jeg er ved at blive blind, der er en style på css scriptet, som
lyder sådan:
style="border:0;width:88px;height:31px"

Jeg kopierede denne style og satte den ind på på mit script til
xhtml, og det virker, men tak for hjælpen alligevel.