Serverkrav til formularbehandling
Fra : Storm

Dato : 05-08-04 22:01

Hvad er kravene til den server hvorpå en side ligger, hvis den blot skal
indeholde en banal formular med navn og adresse og en submit funktion?
- Helt simpelt hvor modtageren bare modtager en mail med de indtastede
oplysninger og skal besvare dem "manuelt"?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-04 22:09

Storm wrote:
> [...]
> funktion? - Helt simpelt hvor modtageren bare modtager en mail med de
> indtastede oplysninger og skal besvare dem "manuelt"?

Det ville så være en god ting, om serveren stillede cgi-formmail til
rådighed for kunderne (sideejerne)

Skal du bruge din udbyders cgi-script, må du spørge der om, hvordan det skal
sættes op.

Alternativt kan det laves med asp eller php, hvis serveren tilbyder en at
disse muligheder. Jeg har en side, hvor du kan se muligheden i asp:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/formmail.asp

Du kan sikkert finde noget tilsvarende i php på www.webcafe.dk

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Storm

Dato : 05-08-04 22:09

Erik Ginnerskov <erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

> [...]
>
> Alternativt kan det laves med asp eller php, hvis serveren tilbyder en at
> disse muligheder. Jeg har en side, hvor du kan se muligheden i asp:

Tak skal du have - det kigger jeg nærmere på.

--
Venlig hilsen Nina Storm