Baggrundslyd.
Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 03-08-04 19:52

Kære allesammen!

Er der en som kan fortælle mig hvad der er galt med denne kode, da jeg ikke
kan få baggrundslyden til at virke på min hjemmeside.

<bgsound>src="musik/unexpected_song.mid"</bgsound>

Hilsen Henrik
hkj@mknet.dk
www.psp.mknet.dk

Fra : Rigor Mortis

Dato : 03-08-04 20:45

"Henrik K. Jensen" <hkj@mknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> kan få baggrundslyden til at virke på min hjemmeside.

Hej Henrik.

Prøv med:

<bgsound src="musik/unexpected_song.mid">

Hvis der på nogen måde er en chance for at du kan tales fra at sætte
baggrundslyd på din side, så sig lige til.

Mange vil så gøre et stort arbejde for at fortælle dig, at det er en rigtig
skidt idé at tvinge de besøgendes lydkort i svingninger med musik
(formentlig i ringe kvalitet) du vælger for dem.

--
RM

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-08-04 20:45

Henrik K. Jensen skrev:

> <bgsound>src="musik/unexpected_song.mid"</bgsound>

src er en parameter til bgsound - du har lavet det som indhold i
koden.

Prøv med:

<bgsound src="musik/unexpected_song.mid">

Et par noter om baggrundsmusik:

En del finder den slags meget irriterende. Et af problemerne er at
baggrundsmusik kan afbryde "forgrundsmusik" fra andre kilder - fx
hvis man hører radio på computeren.

Hvis man absolut vil benytte baggrundsmusik, så sørg for at give
brugerne mulighed for at slå den fra.

Koden er ikke en del af nogen officiel html-standard, så det er
umuligt at bruge den hvis man vil have valid kode. Geckobrowsere
understøtter ikke koden direkte.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik K. Jensen

Dato : 03-08-04 23:21

Okay!

Jeg var ikke klar over at det kan irritere så meget, så jeg lader være med
at sætte lyd på min hjemmeside

Fra : Per Rasmussen

Dato : 04-08-04 01:01

Henrik K. Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Okay!
>
> Jeg var ikke klar over at det kan irritere så meget, så jeg lader være med
> at sætte lyd på min hjemmeside

Jeg har f.eks. næsten altid en CD kørende, når jeg sidder ved computeren,
eller også har jeg netradio kørende. Så derfor ville jeg finde det død
irriterende..

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 09:22

Henrik K. Jensen skrev:

> Jeg var ikke klar over at det kan irritere så meget, så jeg
> lader være med at sætte lyd på min hjemmeside

Fin ide. Hvis du har lyd der er relevant for siden, kan du fint
linke til lydfilerne (husk bare at afklare rettighederne til
lydfilerne hvis det er beskyttet musik).

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen