problemmer med div
Fra : martin

Dato : 30-07-04 21:36

Jeg har skrevet følgende kode. Det er meningen at ved at trykke
på linket, kan se indholdet i den lille boks ved siden af linket.

Når man trykker på linket, kommer linket ikke frem i boksen, hvad
gør jeg galt?

"det er sikkert en klassiker"**G** Håber på lidt hjælp

kode:

<head></head>

<SCRIPT type="text/javascript">
function content(id){
document.getElementByld('content').innerHTML=
document.getElementByld(id).innerHTML;
}

</SCRIPT>
<STYLE type="text/css">
#menu    {position:absolute; top: 10px; left:10px;
   width:180px;}
#content{position:absolute; top: 10px; left:200px;
   overflow:auto; width:250px; height:180px;
   border: 1px solid black; padding: 5px;}
BODY   {color:black; background-color: white;
   font-family: verdana; font-size: 10 pt;}
headline{font-size: 14pt; font-weight:bold;}
</STYLE>

class="headline">

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jane

Dato : 30-07-04 21:45

martin skrev i <news:410ab13b$0$35876$14726298@news.sunsite.dk>:

> "det er sikkert en klassiker"**G** Håber på lidt hjælp

prøv javascript gruppen.

Jane - ikke en dyt forstand på javascript
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : martin

Dato : 30-07-04 21:53

sorry poster den i jave-gruppen næste gang, selvom jeg mener
det er en html-fejl? kan ikke se at java´en skulle være
problemet*SSS*

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-07-04 22:14

Således skrev martin den 30 Jul 2004 20:52:56 GMT:

>sorry poster den i jave-gruppen næste gang, selvom jeg mener
>det er en html-fejl? kan ikke se at java´en skulle være
>problemet*SSS*

Jane mener <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside> som er til
javascripts.

Java-gruppen får du ikke noget ud af, da den udelukkende handler om
sproget java.

Knud
--
I salivate at the sight of mittens.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-04 22:24

Jane skrev:

>prøv javascript gruppen.

Og, hvad er det nu for en?

Det bør du skrive, for det er jo ikke sikkert spørgeren ved at
det er news:dk.edb.internet.webdesign,clientside.

Om ikke fortæl, at man kan finde ud af det på
http://usenet.dk/grupper.pl

Ellers er det næsten mere vildledning end vejledning.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-04 22:28

martin skrev:

>Jeg har skrevet følgende kode. Det er meningen at ved at trykke
>på linket, kan se indholdet i den lille boks ved siden af linket.

Muligvis kan du bruge den kode, jeg bruger på
http://ellentoft.1go.dk/galleri/

Om det er tekst eller billeder kommer jo ud på et.

Ellers spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Knud

Fra : martin

Dato : 31-07-04 17:32

Tak for hjælpen Knud

Men det virker stadig ikke, når jeg linker til et andet
HTML-dokument...det er sikkert en nybegynder fejl fra min side*G*

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-07-04 17:45

martin skrev:

>Men det virker stadig ikke, når jeg linker til et andet
>HTML-dokument...det er sikkert en nybegynder fejl fra min side*G*

Nej, du kan ikke bruge det til at linke til en anden side, kun
skifte noget tekst eller billede ud.

Det kan du heller med den kode, du selv postede.

Brug en <iframe> i stedet for.

PS.
Vær rar at læse http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp => Gælder
der nogle regler for nyhedsgrupperne?