nogle freeware html editors?
Fra : ">

Dato : 25-07-04 17:26

Hej,

Findes der nogle freeware html/wysiwyg editorer, som er af nogenlunde
kvalitet? Har været vant til Dreamweaver, men vil gerne prøve noget andet.

Jeg er selv uddannet webdesigner, så jeg kunne bare skrive det hele i
notepad, som i gode gamle dage, men man er vel blevet lidt "doven" på sine
gamle dage, hehe.

mvh
Thomas Schreiber

Fra : *XxX*

Dato : 25-07-04 17:33

"><))))8> thomas schreiber" <NOSPAMg4@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er selv uddannet webdesigner, så jeg kunne bare skrive det hele i
> notepad, som i gode gamle dage, men man er vel blevet lidt "doven" på sine

Jeg bruger 1st page 2000 fra evrsoft.

Den har en realtime preview og en masse nice features, men også et par fejl
som man dog kan leve med

Kan downloades på www.evrsoft.com/download

Fra : ">

Dato : 25-07-04 17:40

> Jeg bruger 1st page 2000 fra evrsoft.
>
> Den har en realtime preview og en masse nice features, men også et par
> [...]

Jeg kigger på det. Takker

/Thomas

Fra : ">

Dato : 25-07-04 17:41

> Jeg bruger 1st page 2000 fra evrsoft.
>
> Den har en realtime preview og en masse nice features, men også et par
fejl
> som man dog kan leve med

Har du evt. nogle screenshots?

mvh
Thomas

Fra : ">

Dato : 25-07-04 18:25

> Jeg bruger 1st page 2000 fra evrsoft.
>
> Den har en realtime preview og en masse nice features, men også et par
> [...]

Har lige prøvet det, og det er bestemt ikke noget jeg forene mig med. Men
for tak for tippet.

/Thomas

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-07-04 18:22

> [...]
>
> Jeg er selv uddannet webdesigner, så jeg kunne bare skrive det hele i
> notepad, som i gode gamle dage, men man er vel blevet lidt "doven" på sine

Hejsa

Vil klart anbefale Webcoder, som også lige er kommet i en version 5.

Se den på www.tsw.dk.

Den er helt gratis

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : ">

Dato : 25-07-04 18:26

> Hejsa
>
> Vil klart anbefale Webcoder, som også lige er kommet i en version 5.
>
> Se den på www.tsw.dk.
>
> Den er helt gratis
>
> --
>
> Multimediedesigner
> Kasper Christensen
> http://www.kasperc.dk

Prøver det lige :)

Fra : jopa

Dato : 25-07-04 18:44

> Jeg er selv uddannet webdesigner, så jeg kunne bare skrive det hele i
> notepad, som i gode gamle dage, men man er vel blevet lidt "doven" på
> sine gamle dage, hehe.

Ok hvor kan man få en sådan uddannelse ?
Hvis du kan håndkode behøver du ikke et prog a la dreamweaver.
Hold dig til notepad eller alternativt TSW Webcoder.

1st page 2000 er det værste skod jeg længe har prøvet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : ">

Dato : 25-07-04 19:03

> Ok hvor kan man få en sådan uddannelse ?

På teknisk skole i Århus. Den var ca. intet værd, og jeg underviste selv
klassen i HTML.

> Hvis du kan håndkode behøver du ikke et prog a la dreamweaver.
> Hold dig til notepad eller alternativt TSW Webcoder.

I know. Men der er ca. 10.000 gange hurtigere at lave tabels i dreamweaver
end notepad. Det gælder om at være doven hvor man kan Men igen. Notepad
går aldrig ned, og er en integreret del af wintendo

> 1st page 2000 er det værste skod jeg længe har prøvet

Enig

> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk
> www.johns-web.dk

mvh
Thomas

Fra : jopa

Dato : 25-07-04 19:07

> I know. Men der er ca. 10.000 gange hurtigere at lave tabels

Jo måske, men tabeller bør ikke bruges til design af sider, men derimod

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-07-04 20:05

> På teknisk skole i Århus. Den var ca. intet værd, og jeg underviste selv
> klassen i HTML.

Hmm. Går ud fra at det er multimediedesigner uddannelsen du hentyder
til. Jeg har da brugt den til at få et job.

Du skal lige tænke på, at en videregående uddannelse foregår ca. 70%
derhjemme med at læse sekundær litteratur. Så en uddannelse er så god,
som man selv vil gøre den til.

Det var så lige et sidespring, men dem skal der også være plads til,
hvis de ikek overtager tråden.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : ">

Dato : 25-07-04 20:44

> Hmm. Går ud fra at det er multimediedesigner uddannelsen du hentyder
> til. Jeg har da brugt den til at få et job.

Nej. International Webdesign. Det stoppede efter det år vi gik der. Den var
total i skoven, og i mine øjne total værdiløs.

> Du skal lige tænke på, at en videregående uddannelse foregår ca. 70%
> derhjemme med at læse sekundær litteratur. Så en uddannelse er så god,
> som man selv vil gøre den til.

Tro mig! Den var SKOD!

> Det var så lige et sidespring, men dem skal der også være plads til,
> hvis de ikek overtager tråden.

De sjoveste dialoger der sker på nettet, er oftest NG threads der er løbet
løbsk

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 25-07-04 19:39

> [...]
>
> Jeg er selv uddannet webdesigner, så jeg kunne bare skrive det hele i
> notepad, som i gode gamle dage, men man er vel blevet lidt "doven" på sine

Kan jeg foreslå EditPlus? http://www.editplus.com/
Den er gratis i 30 dager, eller så lenge du vil
etter det hvis du ikke har noe imot å klikke på
knappen "I Agree" (til at du bør betale) når
programmet åpnes. Ellers vil de ha 30 dollar for den.
Med fare for å bli stemplet som fri for moral...

Du kan lage dine egne templates og fjerne eller
legge til forhånds"programmerte" tagger,
forskjellige elementer har forskjellig farge,
uovertruffen til å søke og erstatte tekststrenger
i mange dokumenter på en gang og har innebygget
forhåndsvisning.
Og så er den så lett å bruke at selv jeg klarer det!

Oops! Krever Windows.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 26-07-04 13:58

> [...]
>
> Jeg er selv uddannet webdesigner, så jeg kunne bare skrive det hele i
> notepad, som i gode gamle dage, men man er vel blevet lidt "doven" på sine

Hej Thomas

PRøv Htmlkit på www.htmlkit.com. Der er en forfærdelig masse plugins til
den og selvom den faktisk ikke har set en ny version i 1-2 år så er den
stadig up-to-date via den meget fleksible pluginstruktur. (og det faktum
at der er et kit til udvikling af plugins som er stort set træk og slips!)
Det er gratis for private og koster ca. det samme som TSW Webcoder hvis
man vil have det i en pro udgave! (og den er faktisk temmelig god!
Kodefoldning, tabeleditor som fungerer lidt som excel, + andre ekstra
plugins.) Via mozilla Controls har man også adgang til preview i
gecko-browser side om side med IE. du kan arbejde live på serveren, etc.
etc. Der er alt for meget at sige om den, tag et kig i preferences og så
vil man opdage HVOR meget man kan tilpasse programmet til sig selv!

Claus

Fra : jopa

Dato : 26-07-04 14:04

Claus Jacobsen <cj@gate58.dk> skrev bla:

> PRøv Htmlkit på www.htmlkit.com.

En anden mulighed er Sitespinner v2. Koster 300,- kr og skriver suveren god
valid kode, med brug af <div> bla
Har prøvet demoen, og deres templates har alle rigtig god overskuelig kode.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk