Lige lange bokse
Fra : Anita Abildgaard Jen~

Dato : 23-07-04 19:29

Hej alle

For et stykke tid siden skrev jeg og spurgte om råd mht. opbygningen af min
hjemmeside.
Det resulterede i, at jeg har 6 bokse på min side.
#side som indeholder de 5 andre bokse, så siden altid er centreret.
#overskrift, en boks for oven
#menu1 menuen til venstre
#menu2 menuen til højre
#indhold indholdet mellem menuerne og overskrift - underskrift
#underskrift ja, en boks for neden.

Jeg har holdt en lille pause fra at lave det færdigt, men kunne nu godt
bruges jeres hjælp igen. I kan se min side på http://www.ugensdyr.dk
Det som jeg ønsker, er at menu1, menu2 og indhold altid er lige lange. Hvis
I kigger på nogen af punkterne under menu1, så vil I se at det hhv. svinger
mellem at være indhold og menu1 der er længst.
Kan jeg på nogen måde lave det sådan at de altid går helt ned til
underskriften, dvs. de to bokse retter sig efter den længste boks?
Prøvede med height: 100%, men det hjalp ikke.

I får lige min css for boksene:

#side {
width: 775px;
margin-left: auto;
margin-right:auto;
}

#overskrift {
width: 100%;
height: 100px;
background: #6699ff;
text-align: center;
margin: 0px auto;
}

#menu2 {
float: right;
width: 125px;
height: 100%;
background: #6699ff;
margin: 5px 0px 5px 0px;
}

#menu1 {
float: left;
width: 125px;
height: 100%;
background: #6699ff;
margin: 5px 0px 5px 0px;
}

#indhold {
width: 515px;
height: 100%;
background: #6699ff;
text-align: center;
margin: 5px auto;
}

#underskrift {
width: 100%;
height: 40px;
background: #6699ff;
text-align: center;
margin: 0px auto;
}

På forhånd tak

--
Mvh. Anita
http://oversigt.ugensdyr.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-07-04 20:22

Anita Abildgaard Jensen wrote:

> [...]
> #menu1 menuen til venstre
> #menu2 menuen til højre
> #indhold indholdet mellem menuerne og overskrift - underskrift

Hvis du putter de tre bokse i midten ine i en fælles boks og sætter
baggrundsfarve på denne fælles i stedet for på hver enkelt af de tre, kommer
det til at passe med farverne (går ud fra, at det var der, problemet
ligger):

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anita Abildgaard Jen~

Dato : 24-07-04 16:17

"Erik Ginnerskov" wrote in message:
> [...]
kommer
> det til at passe med farverne (går ud fra, at det var der, problemet

Det er desværre ikke helt mit problem. Jeg vil nemlig stadig gerne have den
lille tynde streg mellem indhold og menuerne (som der er pga. min margin)
Altså det skal være 3 adskilt bokse, men med samme længde på siden.
Er det overhovedet noget der kan lade sig gøre?

--
Mvh. Anita
http://oversigt.ugensdyr.dk/

Fra : Frederik Sigurd

Dato : 24-07-04 16:23

"Anita Abildgaard Jensen" skrev:
> Altså det skal være 3 adskilt bokse, men med samme længde på siden.
> Er det overhovedet noget der kan lade sig gøre?

Hej Anita,
faldt over følgende artikel, der måske kan hjælpe dig:
http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/

Jeg har ikke selv prøvet metoden, men du må da gerne melde tilbage om det
fungere. Husk iøvrigt, at læse diskussionen om artiklen, der plejer de
fleste spørgsmål blive besvaret!

mvh.
Frederik