Kan ikke få min bredde på detail til at pa~
Fra : Ebola

Dato : 23-07-04 15:44

Jeg sidder ligenu og leger med at lave hjemmesider i CSS, men
desværre virker min detail ikke og jeg fatter absolut ikke hvad
der går galt.

Følgende er hjemmesiden.

<head>
<title>Design prøve 1 - Div span (layers)</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>
      Dette vil blive en top menu på alle sider
valign="middle">
      Toxic Design
       <ul>
          <li>Forsiden
          <li>Forum
         <li>Om sitet
       </ul>Menu
      Detail indeholder nu også data

og følgende er CSS filen:

#top {
   float:         left;
   width:         103%;
   height:         20;
   left:         0px;
   top:         0px;
   position:      absolute;
   background-color:   0066cc;
}
#header {
   float:         left;
   width:         103%;
   height:         100;
   left:         0px;
   top:         22px;
   position:      absolute;
   background-color:   cccccc;
}
#menu {
   float:         left;
   width:         140px;
   height:         75%;
   left:         0px;
   top:         130px;
   position:      absolute;
   background-color:   ffffff;

   border-right-width:    1px;
   border-right-style:    solid;
   border-right-color:    cccccc;
}
#main {
   float:         left;
   width:         120px;
   left:         10px;
   top:         2px;
   position:      absolute;
   background-color:   ffffff;

   border-style:      solid;
   border-width:      1px;
   border-color:      cccccc;
   z-index
}
#detail {
   width:         100%;
   height:         75%;
   left:         150px;
   top:         8px;
   position:      absolute;
   background-color:   ffffff;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-04 15:58

Ebola wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg sidder ligenu og leger med at lave hjemmesider i CSS, men
> desværre virker min detail ikke og jeg fatter absolut ikke hvad
> der går galt.

Du har glemt en slut div til sidst, lige efter din detail.
Sådan her:
Detail indeholder nu også data

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Ebola

Dato : 23-07-04 16:10

Jeg vil nu mene at den er pænt afsluttet med </div> i 3. linie

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-04 16:25

Ebola wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil nu mene at den er pænt afsluttet med </div> i 3. linie

Når at jeg sætter det sidste slut div ind, og ændre noget i css
filen, virker det fint.

Prøv at se på de 2 billeder som viser hvad jeg mener:
http://www.darkskies.dk/test.jpg
http://www.darkskies.dk/test1.jpg

På test1, kan du se at din <div id="menu"> ikke er sluttet af.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-07-04 16:59

Ebola wrote:
> Jeg vil nu mene at den er pænt afsluttet med </div> i 3. linie

Det er ikke den div, der ikke er lukket. men se her:

<ul>
<li>Forsiden
<li>Forum
<li>Om sitet
</ul>Menu

Kun den ene af disse div'er er lukket.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-07-04 17:29

Ebola skrev:

Er ikke valid html.

Du kan bruge css til at sætte height på en tabel med, men forvent
ikke at det altid vil give det tilsigtede resultat.

Du bør også huske at sætte en doctype, helst en, der sætter
browseren i standard mode.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

eller bedre

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Ved sidstnævnte skal al formatering skrives i css, og dvs. at
f.eks (td align=...> ikke er tilladt.

Overvej at gå over til xhtml.
--
Knud