scrollbar farve i andre browsere
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-07-04 17:15

Hej NG

Prøv at åbne en anden browsere end Microsoft's IE browsere, og gå
ind på denne side: www.kados.dk, som I kan se så er scrollbaren
lyse blå, men den SKAL være samme blå som den blå på siden, ved I
hvordan man kan få det til at virke, enten via .css eller
javascript, og skal virke i andre browsere end IE.

Jeg har prøvet at søge på google, men fandt ikke noget som kunne
hjælpe mig, med mit problem.

Håber at I kan hjælpe mig.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Christensen

Dato : 15-07-04 17:19

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> javascript, og skal virke i andre browsere end IE.
>
> Jeg har prøvet at søge på google, men fandt ikke noget som kunne

Hej Martin

Man ændrer farve i scrollbaren via CSS, men så vidt jeg husker, så kan
det kun gøres i IE og ikke andre browsere.

Den lyseblå er der bare fordi den er standard

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-04 17:25

Martin Jørgensen wrote:

> Prøv at åbne en anden browsere end Microsoft's IE browsere, og gå
> ind på denne side: www.kados.dk, som I kan se så er scrollbaren
> lyse blå,

Ikke hos mig. Her er scrollbaren lysegrå. Har du en anden farve, er det
noget du har sat op i dit styresystem. Det har ikke noget med hverken
browseren eller hjemmesiden at gør.

Man kan - i MSIE (og i Opera 7.x, hvis ejeren har tilladt det) - opnå at få
farvet scrollbaren med css. Men det er ikke valid kode.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin