CSS og Height .. ikke valied .. hvad så ?
Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-04 10:54

http://test.arning.dk

Baggrunder under de tre spalter på siden
er lige nu et stk grafik.

Hvordan får jeg sat en min height på de div`s
hvis jeg vil erstatte grafikken med en background color
og det stadigt skal være valied code ?

Tabeller kommer ikke på tale det skal gøres i den eksterne
css eller alternativt i html på den enkelte side hvis det ikke
kan være anderledes.

Regards

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-07-04 11:03

J.K.Arning wrote:

> [...]
>
> Tabeller kommer ikke på tale det skal gøres i den eksterne
> css eller alternativt i html på den enkelte side hvis det ikke

Du sætter min-height: 300px; eller noget i den stil, men det virker ikke
i IE.

Der kan du bruge dette, men det er ikke valid, så jeg plejer at lægge
det i en fil for sig selv, f.eks. ie.css:

#din divt {
height: expression(document.getElementById("din
div").style.pixelHeight <= 300 ? "300px" : "auto");
}

Håber det kan bruges.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-04 11:18

Kasper Christensen" <"news"@\"FJERN123\ wrote:

> Du sætter min-height: 300px; eller noget i den stil, men det virker
> ikke i IE.

Ok

> [...]
>
> #din divt {
> height: expression(document.getElementById("din
> div").style.pixelHeight <= 300 ? "300px" : "auto");

Ok .. ikke valied .. men det virker i IE

Kan de 2 løsninger kombineres uden problemer ?

> Håber det kan bruges.

Det er utvivlsomt bedre end at bruge grafik

Regards

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-07-04 11:22

> Ok .. ikke valied .. men det virker i IE
>
> Kan de 2 løsninger kombineres uden problemer ?

Ja, uden problemer. Bruger det selv på min side, men det der er det i to
filer, men det kan sagtens være i en fil. (Dog ikke en valid fil så, men
det er jo bare noget man vælger om man vil.)

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-07-04 11:21

Kasper Christensen wrote:

> [...]
>
> #din divt {
> height: expression(document.getElementById("din
> div").style.pixelHeight <= 300 ? "300px" : "auto");

Alternativt kan du lave et tom div element som du via * html [1] i
"ie.css" float'er og giver en height som minimum.

* html .minHeight300 {
float:right; /* eller left */
height:300px;
}

Så vil det også virke uden javascript.

[1] * html hacket forståes kun af IE
http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-04 21:31

> [...]

> #din divt {
> height: expression(document.getElementById("din
> div").style.pixelHeight <= 300 ? "300px" : "auto");

Jeg har set på det og det virker .. kommer sikkert ikke bag på dig

Men .. hvordan ser ovenstående ud hvis den skal definere en maks højde ?

Sådan her:
style.pixelHeight => 300 ?

Og endeligt .. hvordan og hvor kalder jeg den css fil der kun indeholder
netop den instriktion ?

Tak for hjælpe.

Regards

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-07-04 21:42

J.K.Arning wrote:

> [...]
>
> Sådan her:
> style.pixelHeight => 300 ?
>
> Og endeligt .. hvordan og hvor kalder jeg den css fil der kun indeholder

#din div
{
height: expression(document.getElementById("din div").style.pixelHeight
<= 300 ? "300px" : "auto");
}

Den ser sådan ud. Så "din div" er det som din div på din hovedside
hedder f.eks. Spalte1

300 er min-højde på din side

Du kalder den ligesom den anden du nok har f.eks.

<link href="style/ie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-04 22:30

> [...]
> }
>
> Den ser sådan ud. Så "din div" er det som din div på din hovedside

Det virker .. men jeg fatter ikke lige hvorfor .. jeg kan faktisk slet ikke
se forskel på den linje kode fra før og den du kommer med nu

> Du kalder den ligesom den anden du nok har f.eks.
>
> <link href="style/ie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Jow det var jeg med på jeg troede bare der skulle et eller andet
alla If til for at få IE til at læse den og forhindre andre browsere
i at gøre det.

1000 tak for hjælpen

Regards

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-07-04 22:34

J.K.Arning wrote:
> Det virker .. men jeg fatter ikke lige hvorfor .. jeg kan faktisk slet ikke
> se forskel på den linje kode fra før og den du kommer med nu

Der er heller ingen, så jeg erklærer hermed dit syn for ok

> 1000 tak for hjælpen

Velbekomme

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-04 11:41

Kasper Christensen skrev:

> Du kalder den ligesom den anden du nok har f.eks.
>
> <link href="style/ie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Referencen kan med fordel placeres i en conditional comment. Det
sikrer dels at kun IE ser hacket og dels at siden kan validere.

Det kan fx gøres således:

<!--[if IE]>
   <link href="style/ie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<![endif]-->

Du kan se mere på Hintzmanns side om at skjule css:
<http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen