gif rettet til jpg
Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 20:50

hej
hvorfor er der stadig en glitter.gif på min side når jeg har rettet den til
en jpg fil??
www.hamanyt.hongnet.dk
er der lige et hurtigt svar.
venligst
hanne

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-07-04 21:27

H.M. wrote:
> hej
> hvorfor er der stadig en glitter.gif på min side når jeg har rettet den til
> en jpg fil??
> www.hamanyt.hongnet.dk
> er der lige et hurtigt svar.
> venligst
> hanne

Hejsa

Ja nogle gange ser man nogle sjove ting og dette er en af dem. Jeg har
ikke et svar til dig, selvom jeg snart har set mange sjove ting.

Prøv evt. at slette gif-filen fra serveren.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 21:31

hej
du skrev:
Prøv evt. at slette gif-filen fra serveren.

ja, men har jeg ikke det, jeg mener det er en jpg fil der er

hilsen
hanne

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-07-04 21:37

H.M. wrote:
> [...]
> du skrev:
> Prøv evt. at slette gif-filen fra serveren.
>
> ja, men har jeg ikke det, jeg mener det er en jpg fil der er

Okay så har jeg løsningen til dig.

Det hele strander på at du bare har taget glitter.gif og omdøbt den til
glitter.jpg. Jeg har lige testet det lokalt og det er forklaringen. Så
selvom man højreklikker på billedet, så får man ikke at vide at den
hedder .jpg. men gif.

Af en eller anden grund kan den stadig vises som gif, og den bevarer
egenskaberne for en animeret gif. Du skal konvertere den i et
billedbehandlingsprogram.

Skriv lige tilbage om det lykkedes.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : jopa

Dato : 11-07-04 21:45

Kasper Christensen" <"news"@\"FJERN123\ <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk>

> Okay så har jeg løsningen til dig.

JPG kan ikke animere så ellers har du ret.
Hun skal self åbne den i et grafikprog og gemme den som jpg.
Da en gif består af flere enkelte filer kan det være hun liiiige skal sætte
sig ind i det

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-07-04 21:47

> JPG kan ikke animere så ellers har du ret.
> Hun skal self åbne den i et grafikprog og gemme den som jpg.
> Da en gif består af flere enkelte filer kan det være hun liiiige skal sætte
> sig ind i det

Hej Jopa

Ved godt jpg ikke kan animeres, men det gør ikke mit svar mindre rigtig
ide det er et gif der bare er omdøbt til jpg og den beholder så
gif-egenskaberne. Test det selv, jeg blev selv overrasket.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : jopa

Dato : 11-07-04 21:50

> [...]
> rigtig ide det er et gif der bare er omdøbt til jpg og den beholder så
> gif-egenskaberne. Test det selv, jeg blev selv overrasket.

Ved godt at du ved at jpg ikke kan animere formuleringsfejl fra min
side.
Fik ingen adgang til siden da jeg ville teste,
Hun er nok ved at oploade eller lign.

Mvh. John
www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-07-04 21:54

jopa wrote:

> [...]
> side.
> Fik ingen adgang til siden da jeg ville teste,

Okay, her kommer så den tekniske forklaring (Hurra for vennerne. Tak SS)

Det er fordi Internet Explorer overhovedet ikke kigger efter
fil-ekstentionen, men derimod enten kigger på MIME-typen på det content
der bliver sendt til den. Den kunne ligeledes have heddet glitter.xls
eller .asp. Lidt sjovt at tænke på egentlig.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 21:56

Kasper Christensen wrote:

> [...]
> der bliver sendt til den. Den kunne ligeledes have heddet glitter.xls
> eller .asp. Lidt sjovt at tænke på egentlig.

Hvilket så sjældent vil være korrekt....

Typisk vil der blive sendt en forkert MIME-type til Internet Explorer (i
dette tilfælde image/jpeg) - men da IE tjekker på hvad det er for noget
- overskriver den MIME typen og bruger image/gif...

Hvis den sender image/gif på en .jpg fil - så tror jeg der skal tjekkes
lidt på serverens opsætning. Det er derimod filformatet der gør forskellen.

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 22:04

Kasper Christensen wrote:

> [...]
> der bliver sendt til den. Den kunne ligeledes have heddet glitter.xls
> eller .asp. Lidt sjovt at tænke på egentlig.

Lige for at tilbagevise påstanden...

johan@johan$ telnet www.hamanyt.hongnet.dk 80
Trying 62.61.131.6...
Connected to cust-www1.arrownet.dk.
Escape character is '^]'.
HEAD /glitter.jpg HTTP/1.1
Host: www.hamanyt.hongnet.dk

HTTP/1.1 200 OK
Date: Sun, 11 Jul 2004 21:02:41 GMT
Server: Apache/2.0.49 (Unix) PHP/4.3.4
Last-Modified: Sun, 11 Jul 2004 20:52:06 GMT
ETag: "6d5b5-9a95-68c28980"
Accept-Ranges: bytes

-----------

Som der tydeligvis kan ses - sendes Content-type some image/jpeg - men
IE vælger alligevel at vise den som image/gif...

Men det betyder også at man ikke skal regne med, at alle browsere vil
vise billedet korrekt - har dog ikke testet :)

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 21:53

Kasper Christensen wrote:
> Ved godt jpg ikke kan animeres, men det gør ikke mit svar mindre rigtig
> ide det er et gif der bare er omdøbt til jpg og den beholder så
> gif-egenskaberne. Test det selv, jeg blev selv overrasket.

Er egentlig ikke specielt underligt - filen har jo 2 forskellige
formater - at mange styresystemer stadig skal have filendelsen til at
passe er reelt et levn fra fortiden :) Du kan gøre ovenstående med mange
filer uden de skaber problemer - især når det drejer sig om filer der er
i samme kategori...

F.eks. kan du også sagnes omdøbe en csv fil til xsl uden prolemer osv...

mvh
Johan

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-07-04 21:56

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> i samme kategori...
>
> F.eks. kan du også sagnes omdøbe en csv fil til xsl uden prolemer osv...

Ja, det var det jeg fandt ud af.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 21:59

Kasper Christensen wrote:

> Ja, det var det jeg fandt ud af.

Nej - du påstod det var MIME typen - hvilket det ikke er... Det er
browseren der hjælper brugeren - og ignorerer den forkerte mime type der
blev sendt i forhold til filformatet..

Reelt set kan man sige - det er lidt problematisk at IE vælger at
ekskvere filen ud fra en anden MIME type end der blev sendt.

mvh
Johan

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 22:08

Hej alle jer hjælpsomme
Hjælp, Hjælp
nu er den helt gal jeg har fået en grim sort boks hvor der stadig er gif fil
i, jeg har prøvet at rette i Corel photo paint og der kan den ikke laves om
til andet en gif og lign ikke jpg, så har jeg prøvet div.andre programmer og
der siges af fil formatet er forkert, så nu er jeg helt derude hvor jeg ikke
ander hvad jeg skal gøre
venligst
hanne

Fra : jopa

Dato : 11-07-04 22:16

H.M. <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev bla:
> Hej alle jer hjælpsomme
> Hjælp, Hjælp

Her er den.
Knaap så flot da det jo oprindelig er en animeret gif.
Kan du bruge den så gem den lokalt og opload.
Skal du bruge en anden baggrund så ret det i dit grafikprog

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 11-07-04 22:18

http://flash.jp-web.dk/glitter.jpg
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 22:20

hej jopa

er meget spændt på hvad det er du har jeg kan ikke helt finde ud af hvor den
er???
venligst
hanne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 22:19

H.M. wrote:

> [...]
> der siges af fil formatet er forkert, så nu er jeg helt derude hvor jeg ikke

Well - det er bedst du bruger GIF formatet - da det fylder mindre end
JPEG i dette tilfælde - og der ikke er nogen kvalitetforringelse.

Jeg har prøvet at lave den "ikke-animeret" på http://phpgeek.dk/glitter1.gif

Den kan du evt. downloade ved at højreklikke på den - og vælge Save As..
/Gem Som...

mvh
Johan

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 22:36

Hej alle
sikken en hjælpsomhed !!!!!!!
I får alle den største tak for at hjælpe mig ud af alt mit rod

nu skal jeg vist bare have et nyt program til at fungere, da jeg bruger et
gammelt WS ftp95 til at overføre til nettet, så derfor tog det så lang tid.
endnu engang tak
hanne