a links Fler fra samme sted?
Fra : Linda Holmbäck

Dato : 11-07-04 13:41

Jeg har et frameset1 med "left" "top" "main".
Alle links fra "left" og "top" går til "main".
Jeg har også et andet frameset2 med "left" og "main", hvor alle
links
fra "left" går til "main".
Jeg har fra framset1s-"top", lavet et link der får
frameset2-"left" til at åbne i framset1-"left". Alt OK.
Mit problem er at jeg vil i samme links (klik) også vil have
frameset2s-"main" til at vise sig i frameset1s-"main".
Kan det lade sig gøre ????
På forhånd tak. Linda

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-07-04 13:48

Linda Holmbäck wrote:
> [...]
> Mit problem er at jeg vil i samme links (klik) også vil have
> frameset2s-"main" til at vise sig i frameset1s-"main".

Der tabte du mig godtnok. Har du noget man kan se?

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-07-04 13:52

Linda Holmbäck wrote:
> [...]
> Mit problem er at jeg vil i samme links (klik) også vil have
> frameset2s-"main" til at vise sig i frameset1s-"main".

Ja, men det kræver javascript. Prøv at spørge i

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jane

Dato : 12-07-04 05:05

Linda Holmbäck skrev i <news:40f1354a$0$23869$14726298@news.sunsite.dk>:

> Mit problem er at jeg vil i samme links (klik) også vil have
> frameset2s-"main" til at vise sig i frameset1s-"main".

http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Linda Holmbäck

Dato : 13-07-04 10:52

Jane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tak for henvisningen til www.usenet.dk.
Men hvordan tæller man frames (kopiret fra usenet:
Det er sikkert nødvendigt at rette tallene i parent.frames[1].location så
de passer til de opstillede frames. De kan findes ved at tælle sig frem i
det anvendte FRAMESET. Start med at tælle fra 0. )
Jeg har 2 frameset, 1. med: index-left.top-main, 2. med: index-left-main.
Det er i 1 jeg skal tælle men hvordan??
På forhånd tak Linda

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 13-07-04 11:50

Linda Holmbäck <holback@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> Jeg har 2 frameset, 1. med: index-left.top-main, 2. med:
> index-left-main. Det er i 1 jeg skal tælle men hvordan??

Giv dine frames et sigende - ikke-kolliderende - navn, fx. ftop (top er
reserveret), fmain, fleft etc. Så kan du erstatte frames[1] med
frames.ftop. Husk, at navnene er case-sensitive.
Jeg ville indsætte en javascript linie som opdaterer mit frameset1-main
eller frameset2-main alt efter hvad du trykker på. Mne pas på at frameset1
ikke opdaterer frameset2 som opdaterer frameset1. Det bliver noget
kaskade-kluddermor.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt