css og forskellige browsere
Fra : Ole Madsen

Dato : 10-07-04 03:36

Jeg havde engang noget javascript der kunne vælge css fil afhængig af hvilke
browser der så siden, hvis i kender den er den så stadig god? eller har i en
anden mulighed?

Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-04 05:06

Ole Madsen skrev:

>Jeg havde engang noget javascript der kunne vælge css fil afhængig af hvilke
>browser der så siden, hvis i kender den er den så stadig god? eller har i en
>anden mulighed?

Jeg tjekker i tre browsere. Opera og Firefox opfører sig ret ens,
mens IE er anderledes.

Jeg hittede denne her fidus til i samme CSS -ark at lave koderne
forskellige til forskellige browsere:

/* Dette ser IE (og alle de andre). */
..enklasse { enellerandenindstilling; }

/* Men dette ser kun de andre - og så glemmer de det foregående:
*/
html>body .enklasse { enheltandenindstilling; }

I HTML-koden skal man så bare sætte en eller anden <div> eller

Hvis man skriver:
{ display: none }
i IE's boks, kan man skjule noget helt for den browser som så
vises ved de andre med:
{ display: block; }

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-04 12:59

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
> /* Men dette ser kun de andre - og så glemmer de det
> foregående: */
> html>body .enklasse { enheltandenindstilling; }

Man kan se ovenstående hack sammen med en del flere på siden her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/skjulecss/>.

Personligt foretrækker jeg at levere den særskilt css-kode til IE i
stedet for at skjule dele af css-arket for IE. Det gøres lettest
med en conditional comment (også vist på ovenstående side).

På den måde slipper man for at have modsatrettede css-oplysninger
til andet end IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen