vise html i browser
Fra : Rasmus Kjær

Dato : 07-07-04 17:45

Hvordan får jeg browseren til at ignorere html-kode, så det
bliver vist som tekst i browseren i stedet for at blive
fortolket?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 07-07-04 17:52

Rasmus Kjær <r.kjaer@ofir.dk> wrote:

> Hvordan får jeg browseren til at ignorere html-kode, så det
> bliver vist som tekst i browseren i stedet for at blive
> fortolket?

Alle forekomster af mindre-end- ("<") og større-end-tegnene (">") skal
erstattes med deres "escapede" værdier, som er "&lt;" hhv. "&gt;" (uden
gåseøjne).

F.eks. bliver følgende:

til
   &lt;p&gt;&lt;em&gt;Hejsa&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 07-07-04 17:59

Tak!
Men fuck hvor er jeg dum! Argh :)

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 07-07-04 18:02

Rasmus Kjær <r.kjaer@ofir.dk> wrote:

> Tak!

Velbekomme - forresten må du meget gerne huske at citere lidt fra det
indlæg, du svarer på, jvf.
   <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

> Men fuck hvor er jeg dum! Argh :)

Slet ikke - vi døjer alle med småproblemer af og til ... selv brugte
jeg forleden flere timer på at løse en dum, lille fejl. Fejlen var
selvfølgelig, at jeg i mine browsere havde åbnet en ældre udgave af et
dokument placeret andetsteds ... mens jeg i min editor rettede løs på
en nyere udgave :-/

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 07-07-04 18:38

forresten må du meget gerne huske at citere lidt fra det
> indlæg, du svarer på, jvf.
>    <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Synes bare det var lidt ligegyldigt i dette tilfælde da jeg ikke svarede
på noget konkret, og ikke ville bruge mere databaseplads end nødvendigt.

> [...]
> selvfølgelig, at jeg i mine browsere havde åbnet en ældre udgave af et
> dokument placeret andetsteds ... mens jeg i min editor rettede løs på

Hehe, klassiker!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-07-04 10:19

Rasmus Kjær skrev:

> Synes bare det var lidt ligegyldigt i dette tilfælde da jeg
> ikke svarede på noget konkret, og ikke ville bruge mere
> databaseplads end nødvendigt.

Når du ikke citerer noget, kan man heller ikke se hvad du svarer på
(eller takker for, som i dette tilfælde). Det tager ekstra tid at
læse et indlæg når man selv skal regne ud hvad der kommenteres på -
derfor er det altid en god ide at citere lidt.

NB: Usenet er ikke en database.
--
Jens Gyldenkærne Clausen