Hvordan centrerer jeg teksten?
Fra : anders

Dato : 01-07-04 11:54

Hej

Jeg har en boks, hvori jeg ønsker mine links skal være centreret i forhold
til top og bottom. Jeg har stærkt på fornemmelsen at jeg ikke gør det på den
rigtige måde, da det kun virker i IE og Opera, men ikke i Mozilla.

http://www.mwsmykker.dk/xot/index.htm

http://www.mwsmykker.dk/xot/teststyle.css

Nogen, der kan hjælpe med dette problem?

Mvh
Anders

Fra : inga schmidt

Dato : 01-07-04 12:06

anders wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> http://www.mwsmykker.dk/xot/index.htm
>
> http://www.mwsmykker.dk/xot/teststyle.css
>
> Nogen, der kan hjælpe med dette problem?

text-align : center;
i stylesheetet.
Mvh Inga

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-07-04 14:29

inga schmidt wrote:

> text-align : center;
> i stylesheetet.

Det giver en højre-venstre centrering. Det var ikke det, Anders bad om.

Du må i din css sætte denne definition først:

html, body {
height:100%;
}

Det gør, at selv om din side er kortere end det åbne vindue, vil vinduets
højde være lig med sidens højde. Derefter kan du centrere lodret med denne
kode for pågældende element:

..cenlod {
margin-top, margin-bottom:auto;
}

Til sidst sætter du dette ind i din menu:

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : inga schmidt

Dato : 01-07-04 16:17

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det giver en højre-venstre centrering. Det var ikke det, Anders bad om.

Ups, undskyld, der var jeg for hurtig.

Fra : anders

Dato : 02-07-04 11:51

"Erik Ginnerskov"

> [...]
> margin-top, margin-bottom:auto;
> }
>
> Til sidst sætter du dette ind i din menu:

Mange tak for hjælpen, men.... jeg synes ikke rigtig det hjælper noget. Kan
du se hvad jeg gør galt, for jeg har prøvet mig lidt frem med forskellige
kopinationer, og jeg kan ikke få det til at virke.

Mvh
anders

Fra : anders

Dato : 01-07-04 14:34

"inga schmidt" <ingainga_schmidt@get2net.dk> wrote in message

> den

> text-align : center;
> i stylesheetet.

Men centrerer det ikke kun teksten i forhold til siderne? Jeg ønsker at
teksten skal stå til venstre i boksen, men midt i boksen i forhold til op og
ned.

Mvh
anders