Target til flasgbotton i dreamweaver ?
Fra : Rasmus Mikkelsen

Dato : 30-06-04 02:17

Jeg bruger dreamweaver til at lave mine sider med. Jeg har lavet
en iframe, hvor jeg vil vise forskellige sider i. Istedet for at
bruge traditionelle hyperlinks, vil jeg gerne udnytte de
flashbuttons man kan indsætte med dreamweaver. Når jeg skal vælge
target, kan jeg ikke bare skrive iframe som min iframe hedder,
jeg skal vælge en fra listen f.eks _blank, _self, _parent eller
_top. Hvordan kan jeg angive min iframe. Kan jeg etc gemme min
iframe som en form for target, så den kommer til at ligge på
listen. Eller kan jeg ændre i den flashbutton og skrive iframe et
eller andet sted i den. Er der en anden mulighed for at få
knapper i stedet for hyperlinks, uden at skulle sidde og lave dem
i photoshop eller andet grafiskprogram. Jeg er egentlig lige med
at de er lavet i flash, det jeg er vild med er at de er så nemt
at lave. Hvis det er et alm. jpeg/gik billede kan jeg sagtens
angive min iframe. Nogen gode forslag ? På forhånd tak !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frederik Sigurd

Dato : 30-06-04 10:47

"Rasmus Mikkelsen" skrev:
[...]
> Er der en anden mulighed for at få
> knapper i stedet for hyperlinks, uden at skulle sidde og lave dem
> i photoshop eller andet grafiskprogram.

Du kan lave knapperne i html og css.
Se f.eks. Listamatic på Maxdesign.com.au for inspiration:
http://css.maxdesign.com.au/index.htm
eller Accesify.com for at få genereret koden til knapperne:
http://www.accessify.com/tools-and-wizards/list-o-matic/list-o-matic.asp

/Frederik