css/html fejl
Fra : Lars

Dato : 29-06-04 23:28

Jeg har et lille problem med dette den laver en linje mellem rum
hver gang jeg bruger h2...
hp: www.gj.1go.dk
og mit style er her:
www.gj.1go.dk/style/style.css
Hvis der er nogen som kan jeg så tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-04 00:24

Lars skrev:

> Jeg har et lille problem med dette den laver en linje mellem rum
> hver gang jeg bruger h2...

h2 er et blokelement og har derfor værdier for margen, fyld
(padding) og kanter (border) - tjek på html.dk's css-tutorial
hvordan du ændrer værdierne:
<http://html.dk/tutorials/css/lektion9.asp>

> hp: www.gj.1go.dk
> og mit style er her:
> www.gj.1go.dk/style/style.css

Hvis din html- og css-kode skal virke efter hensigten er det en god
ide at validere den.
Se hvordan her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
- og hvorfor her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-04 00:41

Lars skrev:

>Jeg har et lille problem med dette den laver en linje mellem rum
>hver gang jeg bruger h2.

Fordi det er et blockelement og beregnet til at lave afsnit med.

Du kan fjerne det med margin.

h2 {margin: 0}

eller evt kun med margin-top: 0 eller margin-bottom: 0
afhængig af dit design.
--
Knud

Fra : Lars

Dato : 30-06-04 09:16

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Du kan fjerne det med margin.
>
> h2 {margin: 0}
>
> eller evt kun med margin-top: 0 eller margin-bottom: 0
Jo tak skal i have, :D