Opløsningen
Fra : Ronni Andersen

Dato : 29-06-04 19:33

Hejsa!
Jeg sidder og arbejder på et site hvor jeg meget gerne vil have
det hele til at passe ligemeget hvilken skærmopløsning brugeren
anvender.

For ikke at komme med indviklede forklaringer om hvordan det ser
ud, kan dette link følges til eksempel:

http://www.ronnirask.dk/index.php

Problemerne opstår inde i den første box og i forbindelse med
hele dokumentets baggrund. Baggrunden i boxen er skåret ud til at
passe til at den store baggrund, men det er dette der går i "udu"
når skærmopløsningen ændres...og sådan set hele baggrunden udover
dette.

Håber virkelig en venlig sjæl vil hjælpe og håber mit spørgsmål
er til at forstå.

Vh. Rask

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : inga schmidt

Dato : 29-06-04 22:30

Ronni Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> passe til at den store baggrund, men det er dette der går i "udu"
> når skærmopløsningen ændres...og sådan set hele baggrunden udover

Hvis du nu brugte 'flydende bokse' i stedet for tabeller, kunne
boksen have en halvtransparent baggrund. Dermed behøvede du ikke at
skære billedet til, og virkning burde være den samme. Ved ikke, om
man kan gøre med tabeller også. Håber du kan bruge det.
Mvh Inga

Fra : Ronni Andersen

Dato : 30-06-04 14:58

> [...]
> skære billedet til, og virkning burde være den samme. Ved ikke, om
> man kan gøre med tabeller også. Håber du kan bruge det.

Okay... Jeg har prøvet mig lidt frem og har dog også fået gjort
baggrunden transparant. Problemet er, at at den er helt gennemsigtig
og jeg ved ikke hvordan man sætter alpha niveauet kun på baggrunden.

Jeg prøvede ved hjælp af et filter at sætte alpha til fx. 50, men så
er det hele boxen MED teksten og ikke kun selve baggrunden. Hvilket
altså vil sige, at også teksten bliver transparant.

Kan du igen komme med lidt hjælp?

Vh. Ronni

Fra : Lars

Dato : 30-06-04 09:59

> [...]
>
> Vh. Rask
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
Jeg har lige præcis det samme problem ved min hp går at bare væk fra
sin plads.. www.gj.1go.dk Jeg har lavt det i css og med % i stedet
for px