Frames begynder
Fra : CasperL

Dato : 28-06-04 15:39

Jeg er ved at lave en side, hvor det er mest praktisk, at de
øverste ca 30% af siden er stationær, og ens hele tiden, og det
resterende skal være dynamisk, hvis man overhovedet kan bruge de
udtryk

Jeg har forsøgt mig lidt med frames i frontpage, og det der sker
at at der kommer en såkaldt scrollbar i den nederste sektion, så
det hele kommer til at se tosset ud.

Mit spørgsmål er altså, hvordan får man scrolbaren til at omfatte
hele siden, selvom der er frames

Forsat god "sommer" & på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-06-04 15:52

CasperL wrote:

> Mit spørgsmål er altså, hvordan får man scrolbaren til at omfatte
> hele siden, selvom der er frames

Det kan ikke lade sig gøre. Scrollbaren vil kun strække sig over det vindue
(den ramme), siden vises i.

I øvrigt er der vist bred enighed om, at frames er en skidt ide:

http://www.html-faq.dk/2009.asp

Løsningen er i stedet at bruge ssi til at genbruge den øverste del at siden
på alle sider:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#ssi

.... samt at fiksere den øverste del af siden:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : CasperL

Dato : 28-06-04 17:51

Fra : CasperL

Dato : 28-06-04 19:07

Desuden kan jeg se at mit webhotel ikke har SSI ; hvad er der så af "nemme"
løsninger ?

Fra : Anders Lund

Dato : 28-06-04 20:56

CasperL wrote:
> Desuden kan jeg se at mit webhotel ikke har SSI ; hvad er der så af "nemme"
> løsninger ?

Hvis de understøtter PHP eller ASP, kunne du gøre det den vej.. der kan
du også inkludere filer.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : CasperL

Dato : 28-06-04 21:45

Jamen det gør de skam.. så må jeg lurer lidt på det

Fra : Anders Lund

Dato : 28-06-04 22:21

CasperL wrote:
> Jamen det gør de skam.. så må jeg lurer lidt på det

Hvis det er PHP, omdøber du blot dit dokument om til .php og tilføjer
denne kode de steder du vil include:

<?php
include("menu.html");
?>

Det ser nok også nogenlunde sådan ud i ASP.
Ellers kunne du også omskrive hele siden om til at bruge PHP/ASP..

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk