Indsætte tekst med CSS ??
Fra : Bo

Dato : 23-06-04 12:45

Hej Alle.

Jeg har prøvet den css toturial på html.dk, og synes det ser spændende ud
..... men jeg er ikke en ørn til css !

Spørgsmål : Kan man med DIV indsætte tekst på sin hjemmeside ?
Altså ...f.eks :

fiskeudstyr :

Blink : (pris hentet fra en pris.css fil )
Spinner :(pris hentet fra en pris.css fil )
Forfang :(pris hentet fra en pris.css fil )
100 g Blylod : (pris hentet fra en pris.css fil )

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-06-04 13:20

> fiskeudstyr :
>
> Blink : (pris hentet fra en pris.css fil )
> Spinner :(pris hentet fra en pris.css fil )
> Forfang :(pris hentet fra en pris.css fil )
> 100 g Blylod : (pris hentet fra en pris.css fil )

Hej Bo

Nej, det kan du ikke CSS bruges kun til styling og opsætning.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 23-06-04 13:27

Kasper Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hej Bo
>
> Nej, det kan du ikke CSS bruges kun til styling og opsætning.

ja det rigtigt.
hvis du vil hente text ind fra eksterne filer skal du over i fx
php, hvor du så kan hente text ind fra SQl eller 'flatfiles' som
bare er txt filer.
Det bruges også meget idag, alle de større sider bruger det
ihvertfald, men det er ikke så vigtigt, når man bare har et
mindre site.
Dog gør jeg det dog aligevel, fordi jeg er doven

hilsen Torben rasmussen
http://torben-rasmussen.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-04 13:22

Bo skrev:

>Spørgsmål : Kan man med DIV indsætte tekst på sin hjemmeside ?

Nej.

Når man bruger HTML og CSS, så adskiller man indhold og
opsætning. HTML er indhold (som f.eks. priser), CSS fortæller
hvordan det skal præsenteres.

Hvis du vil lave logikstyring af indholdet, skal du over i
programmering med f.eks. PHP.

Lidt af funktionaliteten kan dog opnås med SSI - Server Side
Include - der kan bruges til at indføje en tekstfil (gerne med
HTML) i en anden. Det foregår, som navnet siger, på serveren.

--
Bertel

Fra : Bo Hedegaard

Dato : 23-06-04 16:20

Hej igen.
Søren osse ..Okay jeg er blevet klogere !
Takker for svarene
Mvh Bo Hedegaard