Linkstil der er knyttet til en klasse
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-04 18:00

Hej alle

Hvordan er det nu man erklærer en linkstil der automatisk hører
til en klasse?

I princippet:

..menu {
   font-size: 2000em;
   a.hover: { background:#fffcf0; text-decoration:none; }
}

--
Bertel

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-06-04 18:05

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
> [...]
>
> .menu {
> font-size: 2000em;
> a.hover: { background:#fffcf0; text-decoration:none; }

Mener det er sådan her:

..menu {
font-size: 2000em;
}

..menu a.hover {
background:#fffcf0; text-decoration:none;
}

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-04 18:38

Kasper Christensen skrev:

>.menu a.hover {

skal være
a.menu:hover
--
Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-06-04 08:33

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
>
> .menu {
>    font-size: 2000em;
>    a.hover: { background:#fffcf0; text-decoration:none; }

jeg ville lave flg: (meget af det ved du, og har du allerede styr på,
men jeg gennemgører lige eksemplet alligevel, det kan jo være at der er
nogen helt grønne der kigger med )

..menu {
/* menu-class */
}

..menu a {
/* hvis der er noget som skal gælde alle links i .menu */
}

Som regel skal jeg gennemført have andre farver osv på links i menuen -
om ikke andet så for at vise at det konsistent er menuen, så jeg bruger
den fulde specifikation af subselectors:

..menu a:link {
font-size: 2000em; /* helt absurd størrelse, men det er du vel
opmærksom på */
}

..menu a:visited {
/* besøgte links */
}

..menu a:hover {
/* musen over */
}

..menu a:active {
/* idet der bliver trykket på linket */
}

Ovenstående har effekt når der bruges en opsætning i stil med:

...osv...

(Hvis man bruger opsætningen
....osv...

så skal man bruge
a.menu:link osv sådan som Knud Gert anviste i stedet for)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 22-06-04 08:42

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in news:cb8n4a$k5j$1
@news.net.uni-c.dk:

> Ovenstående har effekt når der bruges en opsætning i stil med:

> ...osv...

Der kom lige en af mine kæpheste. Hvad du har her er en liste af link, og
derfor skal den også markeres som en liste:

<ol class="menu">
</ol>

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-06-04 11:18

Andreas Haugstrup Pedersen skrev:

> Der kom lige en af mine kæpheste. Hvad du har her er en liste af link, og
> derfor skal den også markeres som en liste:
>
> <ol class="menu">
> </ol>

Det kan vi slet ikke blive uenige om, jeg nøjedes bare med at skrive som
det css-anliggende vi havde fat på

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 22-06-04 12:41

> Det kan vi slet ikke blive uenige om, jeg nøjedes bare med at skrive
> som det css-anliggende vi havde fat på

*whew* Jeg mente nok du var i samme lejr som mig.