links mellem egne sider
Fra : H.M.

Dato : 20-06-04 21:42

Hej
et helt nybegynder spørgsmål !!!

jeg har været inde på www.html.dk som jo er en utrolig side, tak for den.

men jeg kan ikke få mit link til at virke

jeg har lavet en fil f.eks. x.htm som der skal linkes til, den ligger i
samme bibliotek som selve hjemmesiden.
jeg har skrevet <a href="x.htm">tekst på knappen </a>

hvad gør jeg forkert.
venligst hanne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-06-04 21:47

On Sun, 20 Jun 2004 22:42:01 +0200, H.M. <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk>
wrote:

> jeg har lavet en fil f.eks. x.htm som der skal linkes til, den ligger i
> samme bibliotek som selve hjemmesiden.
> jeg har skrevet <a href="x.htm">tekst på knappen </a>
>
> hvad gør jeg forkert.

Der er ikke noget forkert i det du skriver, højst sansynligt så er der
noget andet der går galt, men da du ikke skriver hvad der sker når du
trykker på linket, er det svært at gætte.
Sker der ingenting eller kan den ikke finde siden?
En mulighed var, at du har kaldt filen html i stedet for htm eller HTM i
stedet for htm.
Har du evt. et online eksempel?

--
Ryan Kristensen

Fra : Christoffer

Dato : 20-06-04 21:59

En mulighed er også en fejl i navnet.. der bliver jo læst en forskel på
store og små bogstaver, hvis siden hedder X.htm, og du linker til x.htm,
kan siden ikke findes... blot et forslag

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : H.M.

Dato : 20-06-04 22:05

hej tak for hurtigt svar

har lige været inde og se om der skulle være store bogstaver eller lign. men
jeg kan intet se der er forkert.

når jeg trykker på linket er der slet ingen respons, der sker intet ikke
engang et fejl svar.

hilsen
hanne

Fra : jopa

Dato : 20-06-04 22:07

H.M. <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev bla:

> når jeg trykker på linket er der slet ingen respons, der sker intet
> ikke engang et fejl svar.

Lad os se siden

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : H.M.

Dato : 20-06-04 22:14

hej
jeg har ikke lagt de sidste rettelser ud på hjemmesiden endnu da det jo ikke
virker, så jeg går kun ud på nettet og tester jeg har et link til min mail
på samme side og den virker godt nok, jeg kan godt lægge den derud såfremt
det så er nemmere, jeg har ikke gjort det for ikke at lave alt for meget
rod.
venligst hanne

Fra : jopa

Dato : 20-06-04 22:15

H.M. <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev bla:
jeg kan godt lægge
> den derud såfremt det så er nemmere, jeg har ikke gjort det for ikke
> at lave alt for meget rod.

Det er altid lettere når man kan se koden

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : H.M.

Dato : 20-06-04 22:18

hej igen

jeg lagde den derud og nu virker det, så mange tak for hjælpen, så kan jeg
jo rolig lægge den tilbage og fortsætte redigeringen.
www.hamanyt.hongnet.dk det var gaveønsker som jeg ikke kunne få til at
virke

venligst hanne

Fra : Karl

Dato : 20-06-04 22:31

H.M. wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> jeg lagde den derud og nu virker det, så mange tak for hjælpen, så kan jeg
> jo rolig lægge den tilbage og fortsætte redigeringen.

Der er jo ikke noget link lagt ind i gave ønsker

Karl

Fra : jopa

Dato : 20-06-04 22:38

Karl <karl@borge.dk> skrev bla:

> Der er jo ikke noget link lagt ind i gave ønsker

Det var der for lidt siden og det virkede.
Gætter på hun er ved at opdatere da stien til et par af hendes billeder ikke
var korrekt

--
Mvh. John
www.jp-web.dk