Cybercity & news server
Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-08-04 11:21

Har snakket med cybercity i Fredags
angående deres news server...

Deres news server er simpelhen extrem langsom, jeg får ofte
time out, bare når jeg læser alm tekst som for eks. her
ofte kan jeg kun læse 4 meddelser efter hinnanden,
og får time out på den femte

Surporteren kunne ikke forstå det, lige indtil han fik
snakket med en anden som var mere inde i tingende,
og fik at vide de havde sat begrænsning på, og det
var noget jeg måtte leve med, da det aldrig bliver bedre..
øv øv.. syntes det er for ringe

Fra : Morten Davidsen

Dato : 08-08-04 16:30

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> time out, bare når jeg læser alm tekst som for eks. her
> ofte kan jeg kun læse 4 meddelser efter hinnanden,
Hvilken newsreader bruger du? .. det kan være du opretter for mange
connections af gangen.

> [...]
> og fik at vide de havde sat begrænsning på, og det
> var noget jeg måtte leve med, da det aldrig bliver bedre..
Synes det er for ringe at der er lavet en begrænsning således at man ikke
kan lave en milliard connections til newsserveren?

/MD

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-08-04 22:22

<------------------->
> Synes det er for ringe at der er lavet en begrænsning således at man ikke
> kan lave en milliard connections til newsserveren?
<------------------->
Nu er problemet bare at deres begrænsning går ud over
et helt normalt forbrug til at læse news
efter jeg har læst nogen gange kun 4 meddelelser
får jeg time out på den femte i samme tråd
kan da godt forstå der er begrænsning, hvis vi
snakker binaer news groups

Fra : Morten Davidsen

Dato : 09-08-04 00:38

> [...]
> efter jeg har læst nogen gange kun 4 meddelelser
> får jeg time out på den femte i samme tråd
> kan da godt forstå der er begrænsning, hvis vi
Hmm .. jeg oplever absolut ingen problemer.
Hvilke grupper benytter du??? - hvor du oplever problemet?

/MD

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-08-04 02:29

<-------------->
> Hmm .. jeg oplever absolut ingen problemer.
> Hvilke grupper benytter du??? - hvor du oplever problemet?
<-------------->
Underligt ?
Jeg oplever problemet i alle grupper
bla.
dk.marked.privat.xxxxx
dk.edb.hardware.xxxxx

Bruger OE og har aldrig haft problemer hos TDC
det skuffer mig meget at cybercity er helt lige glade
og siger at det aldrig bliver løst, og gir mig ret i
at hvis jeg vil af med problemet, må jeg skifte
udbyder på news

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-08-04 22:08

-=Madsen=- wrote:
> [...]
> og siger at det aldrig bliver løst, og gir mig ret i
> at hvis jeg vil af med problemet, må jeg skifte

Cybercity har *aldrig* været god til Usenet, hvorimod TDC
Internet langt det meste af tiden leverede en god service (jeg
mener at kunne huske enkelte perioder med servernedbrud). For
nylig skiftede jeg over til individual.net, som Gevaldi linker
til, og de er ret gode. I starten havde jeg, netop med
individual.net, problemer med at forbindelsen til serveren
forsvandt, når jeg havde læst 5-10 indlæg, men det holdt hurtigt
op igen og har ikke plaget mig siden.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : mendoza

Dato : 09-08-04 00:14

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse

> Hvilken newsreader bruger du? .. det kan være du opretter for mange
> connections af gangen.

Har samme problem.... hat Tele2. Bruger OE som newsreader.. hvor indstiller
man connections?

--
Mendoza

Fra : Gevaldi

Dato : 09-08-04 07:56

-=Madsen=- skriblede:
> [...]
> og fik at vide de havde sat begrænsning på, og det
> var noget jeg måtte leve med, da det aldrig bliver bedre..

Så skulle du prøve denne:
http://news.individual.net/index.html

Har alle de danske grupper undtagen de binaere.
Den er superhurtig og gratis. Du skal registreres
og der går nogle dage inden du modtager de data
du skal bruge for at oprette dig som bruger, men
du vil ikke fortryde skiftet.

--
/Gevaldi

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-08-04 00:03

<-------------->
> [...]
> Den er superhurtig og gratis. Du skal registreres
> og der går nogle dage inden du modtager de data
> du skal bruge for at oprette dig som bruger, men
Takker mange gange *Smiler*
Det vil jeg prøve

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-08-04 01:50

Sjovt nok, så har min news.cybercity.dk
kørt udmærked den sidste uge.. ???
fatter ingenting, cybercity sagde jo det aldrig blev bedre