Tiscali Danmark lukker (måske)
Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 07-08-04 10:29

Fra : Martin Møller

Dato : 08-08-04 08:50

kelds99@yahoo.dk wrote:
> http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=468452/

Kan det komme som en overraskelse når man tænker på den måde de har kørt
forretningen på?

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-04 20:40

kelds99@yahoo.dk wrote:

> http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=468452/

Hvis jeg tænker tilbage til tiden før ADSL, så brugte både jeg og en del af
min bekendte Worldonline som ISP, jeg havde endda mobil abonnement hos
dem... men så var det ligesom alting gik galt for dem... og nu kender jeg
overhovedet ikke nogen der bruger det skidt.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-08-04 00:13

Hej Lasse Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> en del af min bekendte Worldonline som ISP, jeg havde endda mobil
> abonnement hos dem... men så var det ligesom alting gik galt for

Ja, de krakkede (reelt, omend formelt blot blev opkøbt).

> og nu kender jeg overhovedet ikke nogen der bruger det skidt.

Hvad er det præcis, der er noget skidt?

Deres opkoblinger har hele tiden været i top. Resten af deres teknik
har jeg også svært ved at sætte betydende minusser ved. (Jeg ser her
bort fra sære italienske dekreter, som fx og ikke mindst at man gennem
en lang periode ikke kunne nedlægge postkasser).

Og deres faktureringshøvl har mig bekendt længe været af historisk art.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : News Reader

Dato : 15-08-04 00:36

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> Og deres faktureringshøvl har mig bekendt
> længe været af historisk art.

Det er desværre ikke af historisk art. Tiscali har fortsat mange problemer
med sit økonomi system. Personligt er jeg ramt ved at regelmæssigt blive
faktureret for domæner Tiscali påstår at jeg har hos firmaet. Det hjælper
ikke at klage til Tiscali, måske skulle man melde firmaet til
bagmandspolitiet.

I et andet tilfælde handler det om at Tiscali har "glemt" at fakturere en
virksomhedskunde for en ADSL-forbindelse. Forglemmelsen er pågået i cirka 2
år nu.

Tiscali har fuldstændigt smadret sit navn i Danmark og jeg har fuld
forståelse for at Tiscalis ledelse ønsker opgive Danmark. Når man ikke evner
at finde en adm. direktør som kan få forretningen på fødder så er det intet
andet at gøre end at opgive.

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 15-08-04 01:21

On Sun, 15 Aug 2004 01:12:53 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Ja, de krakkede (reelt, omend formelt blot blev opkøbt).

Krakkede - hvor har du det fra?
Selv om Tiscali betalte med egne aktier for World Online i 2000, så
var prisen trods alt 32,8 milliarder kroner, så der var vist ikke
meget krak der.

KS

Fra : Coronado

Dato : 15-08-04 13:43

kelds99@yahoo.dk wrote in news:k589h09726gl71r05jh6cd7q1gai6bktq1@4ax.com:

> http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=468452/

Man kan så undre sig over hvorfor at Tiscali fortsat har en massiv reklame
kampagne igang, når de overvejer at lukke bixen.
Egentlig burde de standse de reklamer når de overvejer at lukke.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-08-04 17:22

Coronado <falsk@falsk.fake> writes:

>Man kan så undre sig over hvorfor at Tiscali fortsat har en massiv reklame
>kampagne igang, når de overvejer at lukke bixen.
>Egentlig burde de standse de reklamer når de overvejer at lukke.

Det ville da være en skidt plan.

Hvis man ender med at blive i landet, vil man have brændt en
masse reklamekroner af på at producere og bestille kampagnen
uden at have fået noget igen.

Ender man med at sælge, har man nogle flere kunder at sælge
til den, der overtager forretningen. For penge man allerede
har brugt.

Mvh.
   KLaus.

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-08-04 18:42

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> Det ville da være en skidt plan.
>
> Hvis man ender med at blive i landet, vil man have brændt en
> masse reklamekroner af på at producere og bestille kampagnen
> uden at have fået noget igen.

Man kunne vel også forestille sig, at det ikke er de samme personer der
træffer beslutningen om salg/lukning af Tiscali Danmark og
reklamerkampagner for Tiscali i Danmark? Lige præcis i dette spørgsmål
(subject linien) kan der være modstridende interesser mellem
koncernledelsen i Italien og den lokale ledelse i Danmark, selvfølgelig
afhængig af hvilke "gyldne faldskærme" sidstnævnte gruppe har...

--
Jesper Lund

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 16-08-04 10:55

> Man kan så undre sig over hvorfor at Tiscali fortsat har en massiv reklame
> kampagne igang, når de overvejer at lukke bixen.
> Egentlig burde de standse de reklamer når de overvejer at lukke.

Jeg tvivler på at de lukker fuldstændigt. De vil nok nærmere sælge kunderne
til en anden ISP. Men hvem mon det bliver ? (TDC, CyberCity, Telia,
Tele2...)

Niels Dybdahl

Fra : Coronado

Dato : 16-08-04 13:16

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> wrote in

> Jeg tvivler på at de lukker fuldstændigt. De vil nok nærmere sælge
> kunderne til en anden ISP. Men hvem mon det bliver ? (TDC, CyberCity,
> Telia, Tele2...)
>
> Niels Dybdahl

Monstro ikke de bare hitter på at lave et nyt firma istedet for
hvor så at de nuværende Tiscali kunder så automatisk kommer med
over i ?
Det er set før med firmaer (ikke lige internet) der lukker og så
overtager medarbejderne bixen og laver sig et nyt firma ud af resterne.

Per

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-08-04 13:19

> [...]

>Det er set før med firmaer (ikke lige internet) der lukker og så
>overtager medarbejderne bixen og laver sig et nyt firma ud af resterne.

Jeg tror ikke, der er mange, der har lyst til at overtage en ISP.
Det kræver nærmest uendelige mængder penge i baghånden, så man kan
følge med de landvindinger, der pludselig måtte komme.

Se blot revolutionen fra dial til ADSL, hvor branchen på under et
år skulle indkøbe og iværksætte en helt ny teknologi, der krævede
enormt mange fysiske POPs.

Det sker sikkert igen på et tidspunkt. Og selvom POP-strukturen er
udbygget, bliver investeringen sikkert stadig ganske betragtelig.

Mvh.
   Kaus.

Fra : Coronado

Dato : 16-08-04 19:49

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote in news:cfq8np$gr4$1
@news.klen.dk:

> [...]
>
> Det sker sikkert igen på et tidspunkt. Og selvom POP-strukturen er
> udbygget, bliver investeringen sikkert stadig ganske betragtelig.

Hvis det kræver uendelige mænger penge, så er der vist kun TDC.
Er det ikke en gigantisk amerikaner der har langt de fleste af aktierne
i firmaet, der desuden ejer en masse andre teleselskaber ?
Jeg mener at have læst det i JP engang her tidl på året i deres finans
tillæg, vidst nok i feb eller marts.

Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-08-04 22:55

Coronado <falsk@falsk.fake> wrote:

> Hvis det kræver uendelige mænger penge, så er der vist kun TDC.
> Er det ikke en gigantisk amerikaner der har langt de fleste af
> aktierne i firmaet, der desuden ejer en masse andre teleselskaber ?

Du tænker på SBC? De har nu lige solgt deres aktier i TDC, blandt andet
til danske pensionskasser (og andre). I øjeblikket er der ingen ejer med
en dominerende indflydelse i TDC.

--
Jesper Lund

Fra : Coronado

Dato : 17-08-04 13:09

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in news:41212e13$0$169
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Du tænker på SBC? De har nu lige solgt deres aktier i TDC, blandt andet
> til danske pensionskasser (og andre). I øjeblikket er der ingen ejer med
> en dominerende indflydelse i TDC.

Nå det var alle sammen de solgte ?
Jeg mente bare at det kun var nogle af dem at de gik af med.

Per

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-08-04 10:35

Coronado wrote:

> Nå det var alle sammen de solgte ?
> Jeg mente bare at det kun var nogle af dem at de gik af med.

De ejer stadig ca. 10%

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Sulten i Århus? Se www.ekstraost.dk

Fra : Coronado

Dato : 18-08-04 12:23

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote in news:412322d9$0$193
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> De ejer stadig ca. 10%

Nå ja, det er jo ikke så meget igen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-04 14:53

Hej Niels Dybdahl, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> De vil nok nærmere sælge kunderne til en anden ISP.

Hvis vi ren fiktivt forestiller os, at de sælger Danmarks afdeling fra,
skal det jo være fordi, at nogen vil betale en pæn sum for den.
Det er jo for at indfri noget lån til juli, at Tiscali S.p.A.
overhovedet antyder muligheden for at sælge noget fra.

> Men hvem mon det bliver ? (TDC

De har næppe noget at bruge udstyret til.

> CyberCity

Og hvis de evt. har, betyder det næppe noget. De kan har formentlig
ingen mulighed for at stampe pengene sammen.

(Jeg bytter lige om på de to sidste):

> Tele2...)

Mon ikke Tele2 mener, de har smidt nok penge efter den danske filial.

> Telia,

Se dém anser jeg bestemt for en oplagt mulighed. (Stadig forudsat at
der overhovedet skulle blive tale om at sælge Danmark fra, hvilket jeg
selv vurderer som meget lidt sandsynligt).

Det lyder rimeligt, at Telia er ude efter noget DSL. Og i forhold til
dengang, de endte med at bakke ud, fordi DSL økonomisk var en sort
forretning, er det så vidt jeg kan skønne blevet noget lysere.

Der har jo længe været rygter om, at de ville købe CC. Desuden har
Telia nok mere interesse i netop Danmark end de fleste. (Plus en
netværkstroldmand, der kender Tiscalis net indgående. Og deres ADSL-
netværk bedre end nogen, eftersom han selv har bygget det

Skulle de lidet sandsynlige ske, ville det da på mange måder være rart
med en ISP, der har hovedsæde i Skandinavien.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-08-04 23:16

On Thu, 19 Aug 2004 15:52:33 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Se dém anser jeg bestemt for en oplagt mulighed. (Stadig forudsat at
>der overhovedet skulle blive tale om at sælge Danmark fra, hvilket jeg
>selv vurderer som meget lidt sandsynligt).

Telia har lige købt Orange Danmark, så mon ikke de mener at de har
hældt penge nok i Danmark i dette kvartal?

/Jarlskov

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-08-04 15:14

Hej Lasse Jarlskov, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Telia har lige købt Orange Danmark, så mon ikke de mener at de har
> hældt penge nok i Danmark i dette kvartal?

De burde lære lidt om kreativ regnskabsføring og skuffeselskaber fra
deres danske pendant.

Udgifter og underskud er noget de har i fx Skandinavien. Indtægter og
overskud er noget, der kommer fra... Ja, dér i Caribien

Omvendt har jeg hørt, at svenskere og finner er mindre skuffevenlige i
deres skattelov end danskerne. Så måske hjælper det alligevel ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 24-08-04 22:57

On Tue, 24 Aug 2004 16:14:16 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Omvendt har jeg hørt, at svenskere og finner er mindre skuffevenlige i
>deres skattelov end danskerne. Så måske hjælper det alligevel ikke.

De klager vist ikke i Finland:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24335

/Jarlskov

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-08-04 13:52

Hej Lasse Jarlskov, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> De klager vist ikke i Finland:
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24335

Men det er jo da både åbent, generelt og helt bevidst.

Meget apropos Computerworld (fra dit link):

"Nordens største telekoncern, svensk-finske Teliasonera ..... Det kan
mærkes i selskabet, der sidste år omsatte for knap 11 milliarder
kroner."

Og længere nede fortsætter artiklen:

"Teliasonera fik i 2003 sit bedste resultat nogensinde med et overskud
på 10,8 milliarder kroner"

Gud ved at skrivekarlene ikke selv kan se, der må være noget galt med
deres tal...

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-08-04 14:29

On 2004-08-25, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> [...]
> på 10,8 milliarder kroner"
>
> Gud ved at skrivekarlene ikke selv kan se, der må være noget galt med

Pjat! De er bare effektive! Al omsætning = fortjeneste
Hvordan de gør det skal jeg så ikke kunne sige

Thomas