Tele2 kræver ingen upload i ubestemt tid f~
Fra : Bernhard Ege

Dato : 05-08-04 14:13

Det var den besked jeg fik idag fordi jeg havde fejlmeldt min linie da
jeg som regel ikke kan download med fuld hastighed (stadig ikke) selvom
jeg ingen upload har kørende.

Mere specifik fik jeg at vide at deres tekniker havde set (ved ikke
hvornår) at jeg havde fuld upload kørende og at han derfor ikke ville
gøre mere ved sagen. Supporten sagde så at sagen var lukket idet linien
nok var god nok. Jeg protesterede for jeg testede jo netop linien uden
upload kørende og han sagde så at jeg skulle undlade at uploade i
ubestemt tid og han så ville genåbne sagen.

Jeg spurgte så hvor lang tid jeg måtte undlade at upload og fik at vide
1-14 dage skulle jeg nok regne med.

Det sagde jeg lød helt tosset og fik supporten til at lave en notits at
teknikeren skulle ringe mig op når jeg skulle lukke for uploaden. Om
teknikeren ville gøre det kunne supporten ikke garantere.

Så jeg fik begrænset situationen til at have min mobiltelefon i nærheden
af mig konstant i 14 dage.

Da jeg fejlmeldt linien fik jeg ikke en gang at vide at jeg ikke måtte
uploade for at de kunne teste linien.

Jeg synes ærlig talt at service hos Tele2 stinker helt vildt.

Modsat er deres priser uovertrufne.

Måske skulle man bede om kompensation i den tid hvor jeg ikke har haft
fuld kapacitet til rådighed

Det skal siges at min download var nede på 63KB/s og pt. er omkring
180-190KB/s og skulle være 215-16KB/s (speedtest.tele2.dk).

mvh Bernhard

Fra : Søren Andersen

Dato : 05-08-04 17:47

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Jeg synes ærlig talt at service hos Tele2 stinker helt vildt.
>
> Modsat er deres priser uovertrufne.

Man får hvad man betaler for !

Fra : Bernhard Ege

Dato : 05-08-04 19:00

Søren Andersen wrote:
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Man får hvad man betaler for !

Det har du ret i. Jeg har dog flere gange kigget efter andet men tdc til
674+20kr for 2 ekstra ip'er synes jeg dog er dyrt, ikke at Tele2's
priser er lave, de er bare betydelig lavere end andres.

Havde tdc dog bare udbudt en 1024/512 så havde jeg nok valgt den da den
ville ligge i nærheden af det som 2048/512 koster hos Tele2, men tdc har
sparet den væk...

mvh Bernhard

Fra : XoDeus

Dato : 07-08-04 09:57

<SNIP>
> [...]
> 674+20kr for 2 ekstra ip'er synes jeg dog er dyrt, ikke at Tele2's
> priser er lave, de er bare betydelig lavere end andres.

Hvorfor er det lige du har brug for 2 ekstra IP adresser? Der følger 2
med fra start af. har du en router, kan den sagtens klare ip fordelingen
osv. Routere kan købes for ca 300 kr og så er de 20 kr sparet væk meget
hurtugt! Er du nu også sikker på at du ikke har haft nogle trojanske
heste eller andet spyware, der brugte løs af din forbindelse i din test
periode?? Man ved jo aldrig! Men kan heller ikke vide sig sikker med et
program af hver slags. :P

--
Vh.
XoDeus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-08-04 12:55

XoDeus wrote:
> [...]
> heste eller andet spyware, der brugte løs af din forbindelse i din
> test periode?? Man ved jo aldrig! Men kan heller ikke vide sig sikker

Jeg har brug for ekstra IP'er pga af spil. Nogle spil accepterer
simpelthen ikke at de dele eksternt ip (specielt UDP transporten giver
problemer). Derudover så gider jeg simpelthen ikke rode med routere og
deres begrænsninger. DHCP virker helt perfekt og det er det er et godt
stykke tid siden jeg har haft udfald (som jeg har opdaget). Med routere
kan det være et helvede at finde ud af at åbne for de rigtige porte (som
man først skal finde) og lede trafikken til den rigtige pc (som er den
eneste der kan modtage trafik på den pågældende port). Ekstra ip'er
giver ren plug-and-play fornemmelse.

Det hænder at jeg finder spyware, men der er meget længe i mellem. Virus
ser jeg ingenting af. Trojanske heste har jeg heller ingen fundet af.
Jeg er rimelig klar over om de kørende DLL filer er ok eller ej, det
samme gælder programmerne.

Jeg har desuden til dato ikke set noget program hvis trafik ikke fanges
af DU Meter og TaskInfo. Nok mest fordi det er kernen selv som giver
disse oplysninger og kun drivere kan ændre dem.

Desuden ville jeg nok opdage hvis switchen viste megen aktivitet uden at
jeg havde initieret nogen.

Og desuden kan jeg i tvivlstilfælde jo blot måle trafikken fra een af de
andre pc'ere (som den eneste koblet til).

mvh Bernhard

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-08-04 06:07

Søren Andersen (na@nospam.com) skrev følgende:

> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Man får hvad man betaler for !

Problemet er at tele2 lover noget andet.

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

---

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 07-08-04 10:15

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> Problemet er at tele2 lover noget andet.

De levere en yderst stabil linje der overholder det jeg har betalt.

Mogens

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-04 10:37

Den Sat, 7 Aug 2004 11:14:56 +0200 skrev Mogens Nielsen:

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> De levere en yderst stabil linje der overholder det jeg har betalt.

Jeg skulle ellers lige til at skrive at jeg ikke kan finde noget i
deres materiale der lover "always on". For jeg betragter absolut
ikke fem afbrydelser om dagen på en ADSL som "always on". Det er ikke
et linieproblem hos mig, for det første kørte samme linie uden
afbrydelser på ProAccess, og for det andet har jeg før sendt en SMS
til en kollega 30 km herfra, når linien har været nede, og har altid
konstateret at hans var nede på samme tid.

Og med en support-afdeling som deres hjælper det ikke engang at klage,
de har endnu ikke gjort noget ved det sidste problem jeg havde med dem,
hvor ADSL'en slet ikke virkede (jeg har ikke gjort mere ved sagen siden
jeg fandt en måde at omgås deres DHCP server, for jeg ved virkelig ikke
hvordan jeg skal forklare dem at "det virker ikke" betyder at der skal
gøres mere end snakkes udenomm).

Mvh
Kent

Fra : Claus

Dato : 08-08-04 19:56

> jeg fandt en måde at omgås deres DHCP server, for >jeg ved virkelig ikke

Hvordan gjorde du det?
/Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 08-08-04 20:15

Den Sun, 8 Aug 2004 20:56:14 +0200 skrev Claus:

> Hvordan gjorde du det?

Slog DHCP til, lod maskinen få sit IP-nummer, og skiftede til bage
til fast IP. Det er flere uger siden nu, og selvom leasen forlængst
er udløbet, virker det fint alligevel. Så deres filter til at
tvinge folk til at køre DHCP følger ikke leasen.

Mvh
Kent

Fra : Claus

Dato : 08-08-04 20:47

> [...]
> er udløbet, virker det fint alligevel. Så deres filter til at
> tvinge folk til at køre DHCP følger ikke leasen.

Ok
/Claus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-08-04 12:58

Mogens Nielsen wrote:

> De levere en yderst stabil linje der overholder det jeg har betalt.
>
> Mogens

Een af mine venner har også Tele2 ADSL og han kan downloade med ca.
140-150KB/s. Han betaler dog kun for en 1024/256 linie... Han er
selvsagt fint tilfreds.

Nogle kunder vinder det de andre taber.

mvh Bernhard

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-08-04 16:36

Mogens Nielsen (moni@sol.dk.invalid) skrev følgende:

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> De levere en yderst stabil linje der overholder det jeg har betalt.

Også her.

Tror du misforstår mit indlæg eller svarer den forkerte.