Cisco 677 router
Fra : Brian k

Dato : 02-08-04 15:54

Hej

Jeg har en Cisco 677 router til min ADSL

Hvis jeg skriver

Set nat entry add 10.0.0.2 6881-6889 212.242.62.165 6881-6889 tcp

for at tilføje alle porte fra 6881 til 6889, har det så nogen betydning om
der er mellemrum imellem "6881 - 6889" vs "6881-6889" ?

mvh

brian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-04 16:29

Brian k skrev:

>Jeg har en Cisco 677 router til min ADSL

Jeg ved det ikke, men får du ikke et brugbart svar her, så spørg
i news:dk.edb.netvaerk, det er der spørgsmål om routere hører
hjemme.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-08-04 20:34

I indlægget <celkho$1gac$1@news.cybercity.dk> skrev Brian k:
> Hej
>
> Jeg har en Cisco 677 router til min ADSL
[snip]
> for at tilføje alle porte fra 6881 til 6889, har det så nogen betydning om
> der er mellemrum imellem "6881 - 6889" vs "6881-6889" ?

Tjaa min vil ikke æde "6881 - 6889" så nogen forskel gør det.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 03-08-04 11:12

Brian k skrev:
> [...]
>
> for at tilføje alle porte fra 6881 til 6889, har det så nogen
> betydning om der er mellemrum imellem "6881 - 6889" vs "6881-6889" ?

Dengang jeg havde en cisco 677, mener jeg da helt bestemt, at man kun kunne
åbne 1 port ad gangen (dvs. per kommando). Men måske husker jeg galt, eller
også er der kommet er smartere firmware.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-08-04 14:41

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
eller
> også er der kommet er smartere firmware.
Godt gættet

- der er kommet en nyere og smartere firmware.

/MD

Fra : Kaare

Dato : 04-08-04 08:56

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse

>Godt gættet
>
>- der er kommet en nyere og smartere firmware.

Denne nyere og smartere firmware har dog alvorlige problemer med at slette
disse portranges igen. :)

.... Men til selve spørgsmålet, så har jeg ikke oplevet at den vil acceptere
mellemrum, så hvorfor ikke bare gøre det uden?

Vær dog opmærksom på at du sikkert vil opleve problemer hvis de skal fjernes
igen. Jeg plejer normalt at løse det ved at smide en ny tom konf fil ind i
den (kan din ISP sikkert gøre for dig).

/Kaare

Fra : Svend

Dato : 17-08-04 07:48

Kaare wrote:
> [...]
> igen. Jeg plejer normalt at løse det ved at smide en ny tom konf fil ind i

Jeg mener kun at problemmet opstår når man skriver 0.0.0.0 som wan adr.

Men det er mange år siden jeg havde en 677'er

--
Svend

Fra : Kanga

Dato : 17-08-04 18:04

On Tue, 3 Aug 2004 15:40:59 +0200, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:
>- der er kommet en nyere og smartere firmware.

Hvis man også kunne SLETTE portranges igen ville det være endnu
smartere :-}}

Den eneste måde i 2.4.6 er en NVRAM ERASE med nyopsætning
efterfølgende.

Er der nogen der ved om det er ændret i 2.4.7?

Cybercity tilbyder vist kun 2.4.6......