Bedste udbyder for tiden
Fra : Peter Malling

Dato : 31-07-04 01:48

Hej
Jeg er ved at være træt af Tiscali. Da de i starten af året kørte tilbud med
512/128 til 295 kr., ændrede jeg min hastighed dertil fra 256/128. Da jeg
undrede over at de havde trukket et vel stort beløb på min konto, kontaktede
jeg dem, og fik at vide, at jeg betaler 445 kr. om måneden for den
pågældende linje.

Så hvilken udbyder har nu det bedste ry? Både CC og Tele2ADSL kører
kampagner. Er der nogen, som er totalt skod?

Mvh Peter.

Fra : GHOST

Dato : 31-07-04 11:08

Hej Peter, jeg er godt tilfreds med Tele2 har 512/512 til 340 kr om måneden.
Jeg hade godt nok haft problemer med min Upload men efter TDC har været nede
på centralen er min Upload blevet god igen, før lå min Upload på 48Kb/s,nu
er den download er 60KB/s og Upload 56Kb/s.

MVH Jan

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-07-04 11:36

"GHOST" <ghost@mail.dk> skrev:

> Hej Peter, jeg er godt tilfreds med Tele2 har 512/512 til 340 kr
> om måneden.

Du risikerer bare, at de ikke opkræver betaling via PBS og opkræver
rykkergebyrer og sender sagen til deres eget inkassoselskab (selvom de
slet ikke kan dette jvf. betingelserne for PBS). Når banken så går ind
i sagen og betaler gebyrerne i første omgang vil Tele2/CIS ikke
acceptere betalingen, da de vil have, at betalingen skal ved personligt
fremmøde. Så alt i alt. Tele2 kan bestemt ikke kaldes den bedste
udbyder, hvis man ikke gider at have sådant noget vrøvl som
ovenstående.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-07-04 12:17

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Du risikerer bare, at de ikke opkræver betaling via PBS og opkræver
> rykkergebyrer og sender sagen til deres eget inkassoselskab (selvom
> de slet ikke kan dette jvf. betingelserne for PBS). Når banken så

Det lyder "lidt" underligt at Tele2 skulle være berettiget til at
opkræve rykkergebyrer, hvis der foreligger en aftale om PBS betaling
mellem Tele2 og kunden, og hvis Tele2 glemmer at sende opkrævningen til
PBS?

--
Jesper Lund

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 31-07-04 12:48

On 31 Jul 2004 10:35:33 GMT, "Morten Bjergstrøm"

Er det din egen erfaring?

Hvad havde du ventet?
--
Svend Olaf

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-07-04 14:05

svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) skrev:

> Er det din egen erfaring?

Ikke min, heldigvis, men et par stykker i min familie har oplevet det.
Og jeg har også set tilsvarende sager beskrevet på Usenet bla. en der
havde været meget tålmodig og havde en længere korrespondance med Tele2
og CIS. Den pågældende har vist beskrevet hele forløbet på en
hjemmeside - jeg kan desværre ikke huske hvilken.

> Hvad havde du ventet?

Som udgangspunkt, at dem man indgår aftaler med overholder disse
aftaler - men det er nok efterhånden for meget forlangt

I denne sag har Tele2 ikke overholdt PBS-aftalen med kunden. Tele2 har
i strid hermed opkrævet gebyr for forsinket betaling [1]. Tele2 har i
strid hermed sendt sagen til inkasso. CIS har i strid med inkassoloven
forsøgt at inddrive pengene via inkasso og kan, hvis der er lignende
sager nok, miste retten til at drive inkassovirksomhed på den baggrund.

[1] Man kan ikke betale forsinket når regninger er tilmeldt PBS.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-07-04 20:18

> [1] Man kan ikke betale forsinket når regninger er tilmeldt PBS.

Jow da - hvis der ikke er penge på kontoen, og beløbet er over 1000 kr..

--
Mvh. Jesper

Fra : Henrik Lyk

Dato : 12-08-04 15:42

Jeg har oplevet lidt af det samme: Af en eller anden grund opkrævede
Tele2 pludselig ikke pengene via PBS. Da jeg efter en måned fandt ud
af det, tænkte jeg, at jeg nok hellere måtte ringe og gøre dem
opmærksom på det. Jeg fik så at vide, at der ville være et rykkergebyr
på min næste regning, selvom jeg selv havde ringet ind på eget
initiativ og før nogen rykker var afsendt!

De havde jo ikke overholdt vores aftale om betaling via PBS, så jeg
talte med *meget* store bogstaver et minuts tid, hvorefter kvinden i
den anden ende halvgrædende (!!) sagde at det havde hun ikke
kompetence til at afgøre, men hun ville forelægge sagen for sin chef!
(Hvis man ikke har beføjelse til at sløjfe et gebyr på 100 kroner, så
har virksomheden vist ikke særlig meget tiltro til sine egne
medarbejdere!)

Men bortset fra den ene uheldige oplevelse, så er jeg fuldt tilfreds
med 2048/512 til 530,- pr. måned. Det er meget længe siden der har
været større tekniske problemer.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-08-04 20:37

Den Thu, 12 Aug 2004 16:42:17 +0200 skrev Henrik Lyk:

> Men bortset fra den ene uheldige oplevelse, så er jeg fuldt tilfreds
> med 2048/512 til 530,- pr. måned. Det er meget længe siden der har
> været større tekniske problemer.

Er du *helt* sikker på det er Tele2 du snakker om? Ok, i Tele2-målestok
er det også ved at være meget længe siden der har været problemer
her - det nærmer sig faktisk 24 timer. Utroligt.

Mvh
Kent

Fra : Henrik Lyk

Dato : 14-08-04 14:47

On 12 Aug 2004 19:37:05 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Er du *helt* sikker på det er Tele2 du snakker om? Ok, i Tele2-målestok
>er det også ved at være meget længe siden der har været problemer
>her - det nærmer sig faktisk 24 timer. Utroligt.

Ja, jeg er helt sikker på at det er Tele2 jeg taler om

For et år siden havde jeg også store problemer på et tidspunkt, men
der har ikke været nævneværdige problemer siden da. Selvfølgelig har
der været enkelte nedbrud, men slet ikke i samme målestok som jeg fx
oplevede via Webspeed.

SÃ¥ ja, godt tilfreds med Tele2. Men de bedste oplevelser har jeg dog
haft med CyberCity som kørte upåklageligt i to år. Desværre er de for
dyre...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-07-04 14:06

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev:

> [...]
> opkræve rykkergebyrer, hvis der foreligger en aftale om PBS
> betaling mellem Tele2 og kunden, og hvis Tele2 glemmer at sende

Det er Tele2 heller ikke - Tele2 er selv ansvarlig for at opkræve
betalingen via PBS og hvis de ikke gør er det deres (eller bankens
problem). Det skyldige beløb skal selvfølgelig betales men, der kan
ikke opkræves renter, rykkergebyrer, inkassogebyrer eller andre
omkostninger.

Det var det jeg forsøgte at skrive - desværre har jeg igen udtrykt mig
uklart.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-04 08:40

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev:

> Jow da - hvis der ikke er penge på kontoen, og beløbet er over
> 1000 kr..

Eller hvis man selv har afmeldt eller afvist betalingen, det er
rigtigt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 31-07-04 11:36

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev:

> Så hvilken udbyder har nu det bedste ry? Både CC og Tele2ADSL kører
> kampagner. Er der nogen, som er totalt skod?

Af de to ville jeg klart vælge CC.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-07-04 13:45

Morten Bjergstrøm skrev:

> Af de to ville jeg klart vælge CC.

Heeelt enig. Tele2... føj.

Alternativt TDC.

IMHO kan en 2048/128 ikke bruges ret seriøst. Der er for lidt upload
også til dem der mener de ikke uploader.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : BorreBoy

Dato : 31-07-04 16:03

> Af de to ville jeg klart vælge CC.

Helt enig. Hos CC behøver du heller ikke ha' et fastnetsabonnemnt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-07-04 20:19

> Helt enig. Hos CC behøver du heller ikke ha' et fastnetsabonnemnt

Mange gør.

--
Mvh. Jesper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-07-04 22:08

Jesper Nielsen skrev:

> Mange gør.

Jeg gjorde fx. CC kunne ikke levere uden en fastnet.

Fra : Claus

Dato : 02-08-04 20:45

> Jeg gjorde fx. CC kunne ikke levere uden en fastnet.

Så vidt jeg er orienteret så er det kun på tlf-centraler hvor CC har
installeret særskilt udstyr der kan leveres uden fastnet, andre steder må de
ty til TDC-løsningen med delt rå kobber

/Claus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-08-04 20:17

> Så vidt jeg er orienteret så er det kun på tlf-centraler hvor CC har
> installeret særskilt udstyr der kan leveres uden fastnet, andre steder må
de
> ty til TDC-løsningen med delt rå kobber

Eget udstyr på centralen er et absolut krav. Men selvom Cybercity/Tiscali
har eget udstyr på centralen, er det ikke sikkert, at man kan få ADSL uden
en fastnettelefon - TDC skal også være villige til at afsætte et kobberpar
til ren ADSL.

--
Mvh. Jesper
Arbejder for Tiscali, men udtaler sig for egen regning.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 31-07-04 11:40

"Peter Malling" <malling@iname.com> wrote in message

> Så hvilken udbyder har nu det bedste ry? Både CC og Tele2ADSL kører
> kampagner. Er der nogen, som er totalt skod?

Jeg ville vælge Tele2 til 340,- pr. md.

Mogens

Fra : Kent Friis

Dato : 31-07-04 14:15

Den Sat, 31 Jul 2004 02:48:28 +0200 skrev Peter Malling:
> [...]
>
> Så hvilken udbyder har nu det bedste ry? Både CC og Tele2ADSL kører
> kampagner. Er der nogen, som er totalt skod?

Tele2ADSL, 2048/512, afbrydelser af op til et minuts varighed omkring
fem gange i døgnet - i den tid hvor jeg sidder foran computeren. Resten
af tiden er den slukket, så da ved jeg ikke hvor tit det sker.

Og deres support-afdeling fatter ikke en bjælde når man forsøger at
forklare dem et problem - de lavede min forbindelse om til DHCP, og
selvom jeg forsøgte at forklare dem at jeg mener at jeg betaler for
fast IP for at undgå DHCP, blev de blot ved med at ævle om at jeg
skam blev ved med at have samme IP-nummer selvom jeg nu skulle køre
DHCP. Også da jeg forklarede at jeg var bedøvende ligeglad med
hvilket IP-nummer jeg har, jeg har ikke nogen webserver eller lignende.

Mvh
Kent

Fra : Morten Davidsen

Dato : 31-07-04 22:33

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> DHCP. Også da jeg forklarede at jeg var bedøvende ligeglad med
> hvilket IP-nummer jeg har, jeg har ikke nogen webserver eller lignende.
Undskyld, men nu er det vist dig der tager fejl!
DHCP er bare en måde at dele IP-adresser ud på. Min DHCP-server på mit
LAN-netværk deler f.eks. den samme IP til mit netkort (som har en specifik
MAC-adresse) hver gang!
Så i denne sag, må jeg nok give Tele 2 ret ...

http://www.dhcp-handbook.com/

/MD

Fra : Kent Friis

Dato : 01-08-04 13:28

Den Sat, 31 Jul 2004 23:33:06 +0200 skrev Morten Davidsen:

> [...]
> MAC-adresse) hver gang!
> Så i denne sag, må jeg nok give Tele 2 ret ...

I hvad? I at jeg ønsker at have samme IP hver gang? For det er det de
bliver ved med at ævle om.

I så fald må du da også gerne forklare mig hvorfor jeg ønsker at have
samme IP hver gang.

Mvh
Kent

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-08-04 15:24

Kent Friis wrote:

> I hvad? I at jeg ønsker at have samme IP hver gang? For det er det de
> bliver ved med at ævle om.
>
> I så fald må du da også gerne forklare mig hvorfor jeg ønsker at have
> samme IP hver gang.

Ja undskyld jeg blander mig men er det ikke fast IP du betaler for? Er
det ikke du får?

Men pointen er vel at du vil have fast IP uden at bruge DHCP for at
undgå eventuelle problemer med DHCP systemet?

mvh Bernhard

Fra : Kent Friis

Dato : 01-08-04 15:36

Den Sun, 1 Aug 2004 16:24:24 +0200 skrev Bernhard Ege:

> [...]
>
> Men pointen er vel at du vil have fast IP uden at bruge DHCP for at
> undgå eventuelle problemer med DHCP systemet?

Præcis. Og kan jeg ikke få det, har jeg ikke længere nogen fordel ved
at have fast IP. Og det vil Tele2 ikke fatte, de bliver bare ved med
at ævle om at jeg ønsker at have samme IP-nummer hver gang.

Mvh
Kent

Fra : Eh-Fniller

Dato : 01-08-04 19:20

Kent Friis wrote:

> [...]
> at have fast IP. Og det vil Tele2 ikke fatte, de bliver bare ved med
> at ævle om at jeg ønsker at have samme IP-nummer hver gang.

Men der er vel forskel på 'fast ip' og en 'public ip ?
Genereelt betaler man mere for en public ip.

EH

Fra : Kent Friis

Dato : 01-08-04 19:31

Den Sun, 01 Aug 2004 20:20:25 +0200 skrev Eh-Fniller:

> Men der er vel forskel på 'fast ip' og en 'public ip ?
> Genereelt betaler man mere for en public ip.

Nu snakker vi altså om en internet-udbyder, og ikke en af de der skumle
kabel-TV firmaer hvor folk får RFC1918-adresser. Selv modem-brugere har
en offentlig IP-adresse.

Mvh
Kent

Fra : Eh-Fniller

Dato : 01-08-04 19:58

Kent Friis wrote:

> Nu snakker vi altså om en internet-udbyder, og ikke en af de der skumle
> kabel-TV firmaer hvor folk får RFC1918-adresser. Selv modem-brugere har
> [...]
Lige præsis.

Men jeg har da også mulighed for public ip som går udenom NAT
i min router.
Og det var det jeg tænkte på i første indlæg.

EH

Fra : Kent Friis

Dato : 01-08-04 21:35

Den Sun, 01 Aug 2004 20:57:47 +0200 skrev Eh-Fniller:

> Lige præsis.
>
> Men jeg har da også mulighed for public ip som går udenom NAT
> i min router.
> Og det var det jeg tænkte på i første indlæg.

Jeg har ingen router

Mvh
Kent

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-08-04 21:37

Eh-Fniller <en_skod@email.com> wrote:

> Men jeg har da også mulighed for public ip som går udenom NAT
> i min router.
> Og det var det jeg tænkte på i første indlæg.

Tænker du på Cybercity's Global IP produkt? Der er noget andet (så vidt
jeg husker noget med offentlige IP adresser på indersiden af routeren).

--
Jesper Lund

Fra : Eh-Fniller

Dato : 01-08-04 21:51

Jesper Lund wrote:

> Tænker du på Cybercity's Global IP produkt? Der er noget andet (så vidt
> jeg husker noget med offentlige IP adresser på indersiden af routeren).

Det er det nok.

Jeg gik ud fra at det kørte på samme måde.

EH

Fra : Eh-Fniller

Dato : 01-08-04 19:22

Kent Friis wrote:

[snip]

> [...]
> at have fast IP. Og det vil Tele2 ikke fatte, de bliver bare ved med
> at ævle om at jeg ønsker at have samme IP-nummer hver gang.

Jeg har de samme pobs med tele2 på telefoni siden. De fatter ikke yard
i deres telefon support.

EH

Fra : KsNa

Dato : 02-08-04 09:36

> Præcis. Og kan jeg ikke få det, har jeg ikke længere nogen fordel ved
> at have fast IP. Og det vil Tele2 ikke fatte, de bliver bare ved med
> at ævle om at jeg ønsker at have samme IP-nummer hver gang.

Det du vil have er vel en statisk IP, hos TDC findes erhvervsløsninger med
statisk IP(ingen DHCP), har TELE2 ikke noget tilsvarende?

Mvh.
Kim

Fra : Kent Friis

Dato : 02-08-04 17:20

Den Mon, 2 Aug 2004 10:36:13 +0200 skrev KsNa:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det du vil have er vel en statisk IP, hos TDC findes erhvervsløsninger med
> statisk IP(ingen DHCP), har TELE2 ikke noget tilsvarende?

Det er ret håbløst at finde ud af, sålænge jeg ikke engang kan overbevise
dem om at den nuværende ADSL ikke længere opfylder mine ønsker.

Mvh
Kent

Fra : Hans

Dato : 02-08-04 20:20

Kent Friis wrote:

> Det er ret håbløst at finde ud af, sålænge jeg ikke engang kan
> overbevise dem om at den nuværende ADSL ikke længere opfylder mine
> ønsker.

Det har de ikke. Deres erhvervsløsning bruger samme princip.

Selv TDC's erhvervsløsning er i dag også DHCP-basereret.

Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 02-08-04 21:22

Den Mon, 2 Aug 2004 21:19:51 +0200 skrev Hans:

> Det har de ikke. Deres erhvervsløsning bruger samme princip.
>
> Selv TDC's erhvervsløsning er i dag også DHCP-basereret.

Det er begrænset hvor længe det er siden at ProAccess kørte med
normal fast IP. Af hensyn til de dovne var der dog også en DHCP-server
man kunne bruge, hvis man ikke gad indtaste et IP-nummer.

Hvis de er gået over til "du skal med djævelens vold og magt køre DHCP",
så er det et ret nyt påfund.

Iøvrigt har TDC mere end en erhvervsløsning, selv hvis ProAccess skulle
være blevet lavet om, er jeg ret sikker på at andre af deres
erhvervsløsninger ikke gør.

Mvh
Kent

Fra : Hans

Dato : 02-08-04 22:41

Kent Friis wrote:
> [...]
>
> Iøvrigt har TDC mere end en erhvervsløsning, selv hvis ProAccess
> skulle være blevet lavet om, er jeg ret sikker på at andre af deres

ProAccess er efterhånden et gammelt produktnavn, og der er sket flere
ændringer efter produktet i dag hedder Bredbånd Professionel.

Hvis du i dag bestiller Bredbånd Pro er det DHCP-baseret og port 25, 119,
135 og 4444 er lukkede. Du kan som tillæg købe dig til Statisk fast-IP, og
så er det som du ønsker, med fast defineret ip, subnet og gateway, samt alle
porte åbne, men det er absolut ikke standard længere.

Du kan læse mere her:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/BB_Professionel_Teknisk_beskrivelse83349TDC.pdf

Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 03-08-04 16:17

Den Mon, 2 Aug 2004 23:41:20 +0200 skrev Hans:

> [...]
> så er det som du ønsker, med fast defineret ip, subnet og gateway, samt alle
> porte åbne, men det er absolut ikke standard længere.

Nu var det den udgave med statisk IP jeg havde, så det ser ikke ud til at
være ændret det store. Jeg er dog ikke helt sikker på om de filtrerede
lige så mange porte dengang, men vil man udgå det, skal man nok have fat
i deres erhvervs-løsninger.

Mvh
Kent