Længde af telefonkabel
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 28-07-04 16:15

Hvor langt kan telefonkablet (før routeren) blive uden man mister pakker
etc? Jeg har tænkt mig at trække det 5-10 meter fra stikket i væggen til
routeren. Vil der være nogle problemer i det?

Mvh
Mikkel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-07-04 16:58

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev:

> Hvor langt kan telefonkablet (før routeren) blive uden man mister
> pakker etc? Jeg har tænkt mig at trække det 5-10 meter fra stikket
> i væggen til routeren. Vil der være nogle problemer i det?

Sandsynligvis ikke. Det er forsvindende lidt i forhold til afstanden
til centralen. Men det kan være en god ide at bruge parsnoet kabel.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-07-04 18:34

In article <ce8ftr$16jk$1@news.cybercity.dk>, Mikkel Selsøe Sørensen wrote:
> Hvor langt kan telefonkablet (før routeren) blive uden man mister pakker
> etc? Jeg har tænkt mig at trække det 5-10 meter fra stikket i væggen til
> routeren. Vil der være nogle problemer i det?

Jeg vil ikke anbefale dig at forlænge telfon kablet, forlæng hellere
netværkskablet.

Hvis du vil forlænge telfon kablet så brug parsnoetkabel eller kan det
ikke være ret langt før det kan give problemer.

Martin

Fra : Johnny Andersen

Dato : 28-07-04 19:41

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt kan telefonkablet (før routeren) blive uden man mister pakker
> etc? Jeg har tænkt mig at trække det 5-10 meter fra stikket i væggen til
> routeren. Vil der være nogle problemer i det?

Jeg har 20 m. kabel fra telefonstikket til routeren, og ingen problemer med
en cybercity 2560/768 kbit. download er ca. 285-295 kbyte/sec. og upload er
ca. 75-80 kbyte/sec.

/Johnny

Fra : GHOST

Dato : 28-07-04 20:24

Hej i NG,jeg har omkring 15 meter fra telefonstikket til routeren og fra
routeren ud på pc1 er der 1m, til pc2 er der 20 m,og til pc3 er ca 15 m og
har god forbindelse til alle computere.Operatør er Tele2 512/512kbit,
download er 60KB/s og Upload 56Kb/s.

MVH Jan

Fra : H.S.

Dato : 29-07-04 11:31

"GHOST" <ghost@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> routeren ud på pc1 er der 1m, til pc2 er der 20 m,og til pc3 er ca 15 m og
> har god forbindelse til alle computere.Operatør er Tele2 512/512kbit,

Jeg har heller ikke nogen problemer med mit 20 meter 'flade' telefonkabel
som går fra splitter boksen til mit adsl modem.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-07-04 15:52

H.S. skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Nu vi er igang med alt det, der virker OK - så:

Jeg har 20 meter af noget billigt rundt "gør-det-selv" telefonkabel fra
det lokale supermarked - det er trukket fra skillefilter og ført ned i
den modsatte ende af huset til ADSL-modem'et - gennem vægge og rundt om
døre - og der er ingen problemer med min 2048/512 TDC-forbindelse - fin
hastighed og helt stabil forbindelse......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-04 18:38

> [...]
> døre - og der er ingen problemer med min 2048/512 TDC-forbindelse - fin
> hastighed og helt stabil forbindelse......

Og når vi nu er der.. Så er det ofte ikke noget problem som du også
fortæller.. Men bare det er EFTER skillefilteret.. Hvis man vil flytte både
modem og skillefilter kan det hurtigt give problemer hvis det ikke laves
ordenligt.

Men okay man flytter jo nok heller ikke skillefilteret hvis det først er
installaleret.