Bøvl med opsigelse af TDCs fastnet,
Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-07-04 10:24

For et stykke tid siden spurgte jeg i Cybercitys interne
diskussionsgruppe om, hvorvidt det var nødvendigt at have
fastnet for at have ADSL fra Cybercity. Det fik jeg at vide,
såvidt jeg husker af en anden bruger, at det var det ikke (det
kunne den anden bruger se, ud fra hvilke Cybercity central jeg
brugte). Jeg kunne godt opsige mit fastnet. Men jeg ville da
lige kontakte cybercity per telefon først...

Jeg har derfor siddet og talt i telefon i en hel halv time.

Først ringede jeg til Cybercity, hvor jeg i øvrigt også skulle
have min ADSL sat ned i hastighed (ingen problemer dér). Ang.
mit spørgsmål om bredbånd/fastnet, blev jeg forsikret at der
ingen problemer ville være, jeg kunne godt opsige mit fastnet.

Så ringede jeg til TDC og ville opsige mit fastnet abonnement,
men TDCs kundeservicemedarbejder påstod at jeg så ikke længere
ville kunne have bredbånd fra Cybercity. Jeg annulerede så min
opsigelse og sagde at jeg ville ringe til Cybercity igen og
undersøge sagen, og så evt. vende tilbage og indgive en ny
opsigelse.

Jeg ringede til Cybercity for anden gang, og videregav TDCs
"anke". Noget med at de havde "to tråde" ud til mig. Jeg bad så
Cybercitys kundeservicemedarbejder om at undersøge om det var
rigtigt. Det var det ikke, sagde hun. Jeg kunne godt opsige mit
fastnet fra TDC.

Jeg ringede så til TDC igen og sagde at jeg ønskede at opsige
mit fastnet. Denne gang blev jeg spurgt om min begrundelse. Jeg
angav at jeg havde et ekstremt lille samtalebehov, og fremover
ville anvende mobiltelefon. Jeg fik denne gang et længere
foredrag om rå kobber, og kundeservicemedarbejderen mente at min
bredbåndsforbindelse ville lukke helt ned, når mit fastnet blev
lukket. Men jeg sagde at jeg havde talt med Cybercity, og at de
sagde der ingen problemer ville være. TDCs
kundeservicemedarbejder arrangerede så luknig af mit fastnet fra
og med den 1. september, og foretog et notat ang. Cybercity.

Lukkede TDCs folk bare vand ud af ørerne, eller er der noget om
snakken? Sker der noget "sjovt" her den første september?

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-07-04 12:09

Peter Knutsen <peter@knutsen.invalid> wrote:

> Lukkede TDCs folk bare vand ud af ørerne, eller er der noget om
> snakken? Sker der noget "sjovt" her den første september?

Jeg har gjort tingene i samme rækkefølge som dig og det virker helt
fint. TDC sagde ingenting ang. CyberCity da jeg opsagde mit fastnet,
men de var selvfølgelig interesserede i høre, hvorfor jeg ikke ønskede
fastnet.

Hvis du har fået en "rigtig" CyberCity installation, hvor de har eget
udstyr på centralen, så ser jeg ingen grund til bekymring. Medmindre
at TDC-manden i raseri flår alle ledninger til dig ud af deres udstyr.
Det sker nok ikke...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-08-04 12:16

René Frej Nielsen wrote:

> [...]
>
> Hvis du har fået en "rigtig" CyberCity installation, hvor de har eget
> udstyr på centralen, så ser jeg ingen grund til bekymring. Medmindre

Hvis Cybercitys kundeservice siger at der ingen problemer er, så
må det vel skyldes at de har sikret sig at de har udstyr på
centralen.

Men har det nogen betydning at jeg har en "gør-det-selv"
installation, med sådan en lillebitte "skillefilterboks", og
ikke har haft en tekniker på besøg?

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-08-04 14:38

Hvis du har et skillefilter - så kører du på delt kobber - og SKAL have
en fastnet-ledning......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Morten Davidsen

Dato : 06-08-04 14:44

> Hvis du har et skillefilter - så kører du på delt kobber - og SKAL have
> en fastnet-ledning......
OMG! .. har du slet ikke fulgt med i denne diskussion?

Såfremt Cybercity har udstyr på centralen, hvor man har en delt kobber
forbindelse, kan man opsige sit fastnet og blive overført til såkaldt
administrativt rå kobber.
Så til Peter, du kan bare se bort fra Jan's indlæg.

/MD

Fra : Morten Davidsen

Dato : 06-08-04 14:46

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.invalid> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Men har det nogen betydning at jeg har en "gør-det-selv"
> installation, med sådan en lillebitte "skillefilterboks", og
> ikke har haft en tekniker på besøg?
Det har det ikke nej, det betyder blot at din forbindelse er på delt kobber.
Jeg har en ven som uden problemer har opsagt sit fastnet, efter at have fået
opsat en "Gør Det Selv" løsning fra Cybercity. Han blev herefter overført
til administrativt rå kobber, som stadig kører fint hjemme hos ham.

/MD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-08-04 17:00

Peter Knutsen <peter@knutsen.invalid> wrote:

> Men har det nogen betydning at jeg har en "gør-det-selv"
> installation, med sådan en lillebitte "skillefilterboks", og
> ikke har haft en tekniker på besøg?

Da jeg bestile CyberCity ADSL, netop med henblik på at køre uden
fastnet-telefon, fik jeg at vide, at jeg SKULLE have en tekniker ud.
Det ville ikke virke med en gør-det-selv installation.

Jeg kan se at andre siger det modsatte og én har vist også fået det
til at fungere med skillefilter og uden fasnet, så måske CyberCity
supporteren var forkert på den?

Jeg ville bare lige fortælle dig, hvad _jeg_ fik at vide da jeg
bestilte det.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Davidsen

Dato : 06-08-04 18:11

"René Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg bestile CyberCity ADSL, netop med henblik på at køre uden
> fastnet-telefon, fik jeg at vide, at jeg SKULLE have en tekniker ud.
> Det ville ikke virke med en gør-det-selv installation.
Nu nævner du ikke om du havde fastnet-telefon på daværende tidspunkt (ved
din bestilling)

> Jeg kan se at andre siger det modsatte og én har vist også fået det
> til at fungere med skillefilter og uden fasnet, så måske CyberCity
> supporteren var forkert på den?
Hvis supporteren/kundeservicemedarbejderen forstod din situation som "hej,
jeg har fastnet-telefoner i mit hus, men ikke noget fastnet-abonnement, og
vil gerne bestille ADSL". Så har du fået den korrekte information.

Her snakkes der om opsigelse af fastnet EFTER at man har fået oprettet ADSL.

/MD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-08-04 20:52

Morten Davidsen <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> Nu n?vner du ikke om du havde fastnet-telefon p? dav?rende tidspunkt (ved
> din bestilling)

Det havde jeg.

> [...]
> vil gerne bestille ADSL". S? har du f?et den korrekte information.
>
> Her snakkes der om opsigelse af fastnet EFTER at man har f?et oprettet ADSL.

Lige præcis min situation.

Jeg havde haft TDC ADSL igennem flere år og ville skifte til CyberCity
netop for at slippe for fasnet. Jeg havde kørt en email-diskussion med
en deres supportere forinden for at få det hele på plads.

Jeg fik at vide, at det faktisk var bedst at beholde fastnet indtil CC
ADSL var installeret. Jeg var ellers bange for, at TDC så ville hive
lidt for mange kabler ud og derved afbryde min ADSL. Det ville ikke
ske, sagde CC. Det krævede dog at jeg fik en tekniker til at
installere ADSL for en gør-det-selv ville ikke være nok.

Jeg bestilte ADSL og da det virkede afbestilte jeg fastnet og det blev
nedtaget uden problemer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-08-04 15:26

René Frej Nielsen wrote:
[...]
> [...]
> ske, sagde CC. Det krævede dog at jeg fik en tekniker til at
> installere ADSL for en gør-det-selv ville ikke være nok.

Jeg har lige fået email-svar fra Cybercitys kundeservice. Hun
siger at det ikke "burde" være et problem, at jeg har en
gør-det-selv installation.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-04 16:44

Peter Knutsen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Der er vel det i det at Cybercity kan levere både på rå kobber (kræver
ikke fastnet) og på delt kobber (kræver fastnet)........

Om det kan give anledning til misforståelser ved jeg ikke ?

Jan

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-07-04 17:12

<KLIP>
> Der er vel det i det at Cybercity kan levere både på rå kobber (kræver
> ikke fastnet) og på delt kobber (kræver fastnet)........
Rå kobber, har intet med fastnet at gøre.
Delt rå kobber, er oprettet i "deling" med et fastnet abonnement.
Såfremt Cybercity har udstyr på centralen og du opsiger dit fastnet, bliver
du overført til såkaldt "administrativt rå kobber" og din forbindelse skulle
derefter fortsætte med at virke, medmindre (som René skrev) at TDC-manden i
raseri flår alle ledninger til dig ud af deres udstyr.

> Om det kan give anledning til misforståelser ved jeg ikke ?
Det kan det åbenbart

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-07-04 15:20

> [...]
> derefter fortsætte med at virke, medmindre (som René skrev) at TDC-manden
> raseri flår alle ledninger til dig ud af deres udstyr.

Jeg havde i sidste uge 2 kunder igennem, som skulle være konverteret til ARK
ifbm. opsigelse af fastnet, men det skete ikke, selvom vi havde bestilt
det... Så TDC er ikke altid lige gode til at overholde sine aftaler.

--
Mvh. Jesper
Arbejder for Tiscali, men udtaler sig for egen regning.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-07-04 15:22

> [...]
> ifbm. opsigelse af fastnet, men det skete ikke, selvom vi havde bestilt
> det... Så TDC er ikke altid lige gode til at overholde sine aftaler.

Og det resulterer selvfølgelig i:

* Død telefon
* Død bredbåndsforbindelse
* En kunde, som er MEGET sur på Tiscali, hvor forkert det så end er - men
det er jo, set med kundens øjne, vores fejl uanset hvad.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 29-07-04 15:42

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> * En kunde, som er MEGET sur på Tiscali, hvor forkert det så end er - men
> det er jo, set med kundens øjne, vores fejl uanset hvad.
Forståeligt nok, det er jo jeres underleverandørs skyld - og dermed jeres
skyld, for jeres "dårlige" valg af underleverandør.
- At I så ikke har den store mulighed for at vælge en anden underleverandør,
er så en helt anden historie

/MD

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-07-04 19:46

> - At I så ikke har den store mulighed for at vælge en anden
underleverandør,
> er så en helt anden historie

Heh, yup...
Accessnettet skulle aldrig være solgt med. Det har skabt alt for mange
problemer.

--
Mvh. Jesper

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-07-04 05:22

Jesper Nielsen wrote:
> Jeg havde i sidste uge 2 kunder igennem, som skulle være konverteret til ARK
> ifbm. opsigelse af fastnet, men det skete ikke, selvom vi havde bestilt
> det... Så TDC er ikke altid lige gode til at overholde sine aftaler.

Hvor lang tid gik der så, før det blev rettet?

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-07-04 19:49

> Hvor lang tid gik der så, før det blev rettet?

Den ene linie skulle være klarmeldt til ARK - men det virker bare ikke
alligevel. Så der skal en fejlmelding igang med dertil hørende ventetid
(fordi vi skal vente på teknikertid fra TDC.)

Jeg ved ikke, hvor meget jeg må snakke om dette - så jeg må hellere holde
inde nu.